20.10.07

Raamaturiiul

Henning Mankell Hunden som sprang mot en stjärna”

Otsisin raamatukogust rootsikeelseid raamatuid. Pean selleks teadma autori nimesid ning kusagilt komistasin Mankelli nime otsa. Tellisin raamatu ja siis tuli välja, et see on noortele kirjutatud jutt. Aga mis sellest! Keel on muidugi palju lihtsam, isegi Tom arvas, võiks selle läbi lugeda!

Minu meelest väga armas lugu üheteist aastasest poisist ja tema isast, kes meremehe ametit pidanud, kuid nüüd hoopis metsatööd teeb. Ühel hetkel hakkab noor
Joel öösiti väljas käima, et otsida koera, keda ta aknast näinud oli. Kas aga koer päriselt olemas ongi?

Oma öiste käikudega saab ta tundma külaelanikke, kellest tavaliselt eemale hoitakse ning ta loob oma salaseltsi, mille liikmeks tema ning hiljuti linna kolinud temavanune poiss.

Kui isa äkki toob koju uue naise, siis tekib suur mure, kas pojast enam päriselt hoolitakse.

Jutt haaras mind täiesti endasse ja minu meelest see inglisekeesena ilmuva raamatu kaas annab hästi edasi seda erilist ulma, mis valitseb Mankelli kirjutatud teoses.



Karen Fowler „Jane Austen Book Club”

See teos ei ole sugugi Jane Austenist ja tema kirjatöödest. Palju tähtsam osa on siin raamatuklubi viiel naisel ja ühel mehel, kellest viimane küll poolkogemata nende hulka satub, (ta on pigem ulmeteostest rohkme sisse võetud).

Nii saangi teada, mis ja kes keegi on, kuidas nad kunagi kokku sattusid. Lugesin seda ning mõistatasin, kes nendest on see minategelane, kelle pilgu läbi me kõigi kohta infot saame, kuni raamatu lõpupoole seegi selgeks saab. Vahepeal hakkasin juba arvama, et autor on toonud nähtamatu tegelasena sisse Jane Austen'i enda.

Huvitav, kuidas tegelased oma kokkusaamistel rohkem tähelepanu üksteisele pööravad kui tegelikult loetavat raamatut arutavad. Keegi soovitas kunagi, miks ma ei läheks mõne raamatuklubi liikmeks või ise ühe ei asutaks, kuna loen nii palju. Samas olen mõelnud just selle peale, mida tegelikult sellistel kokkusaamistel tehakse ja kas ma päriselt tahangi oma arvamust igale ühele välja öelda või kas ma olen alati valmis lugema asju, mis mulle ei tarvitse meeldida.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

Võid siia jätta oma arvamuse. Need ilmuvad kohe-kohe! Nii et ainult kannatust :-)