02.08.08

Pildid, pildid...

Digifotograafia võidukäik on toonud välja eriliselt palju harrastusfotograafe, isegi lastele antakse fotokas juba pihku, et ta pilte võtaks. Piltide kvaliteet kümme aastat tagasi ei andnud võrreldagi sellega, mis praegused kaamerad pakuvad, nii on profidki digikaamerad kasutusele võtnud. Fotosid koguneb iga aastaga üha rohkem, kuigi ikka saab mingi valik tehtud, milliseid alles hoida ja milliseid mitte. Hiljem neid vaadates on kõigil asjaosalistel rõõmu palju!

Valik erinevatest fotoalbumitest internetis on meeletult suur ning alati pole kerge välja peilida just neid, mis silmale kõige rohkem rõõmu pakuvad. Mulle meeldivad väga looduspildid ning käin pea iga päev vaatamas Remo Savisaare pilte. Aga Eestis on loodusfotograafe rohkemgi: Zacekfoto, Looduspilt, Loodusmees (Arne Ader), Urmo Suislep. Need on mõned, keda ma piilumas käin. Hästi tore koht on Wildlife Nature Photo Gallery. Seal on lausa võimalik teemade kaupa pilte otsida. Ja mõned Kanada blogid, kus on kohalikust loodusest vaateid: watch Thisspace, wideangle, Roumi Photos.

Siis on olemas veel teist sorti kütid, need, kes proovivad leida parimaid võtteid tavainimestest tänaval. Olen väga truu The Satorialist külastaja. Scott Schuman töötas aastaid moemaailmas ning nüüd reisib ta palju ringi, pildistades tänaval nähtud huvitavalt riietatud inimesi. Tema pildid on tihtipeale insipiratsiooniks moeloojatele. Eriliselt meeldivad mulle tema võtted, mile jaoks pole poseeritud! Mõned püüavad loomi ja linde ning mõned inimesi...

Ma olen ise kunagi sattunud ühe fotograafi ette üle kahekümne aasta tagasi. See juhtus linnas, mida kunagi kutsuti Leningradiks, kus me Tomiga tema töö pärast lühemat aega olime. Kui tema töötas, siis mis mul muud üle jäi, kui mööda linna kolada, kuni äkki üks noor mees peatas mind ning ütles, et oli just võtnud foto minust ning kui ma soovin seda endale saada, siis palun andku ma talle aadress. Ei mõelnud ma siis, millised pahad kavatsused võiksid selle taga olla (maailm oli palju lihtsam...); ning saingi ta käest mõni aeg hiljem väga tõsisest minust pildi! See jäigi ainukeseks pildiks meie Peterburi käigu päevilt!

Ja need, kes on huvitatud, kuidas Toronto linn ja elu välja näeb, soovitan daily dose of imagery.

1 kommentaar:

  1. mulle meeldivad ka pildid daily dose of imagery. Alati vaga ilusad.

    VastaKustuta

Võid siia jätta oma arvamuse. Need ilmuvad kohe-kohe! Nii et ainult kannatust :-)