26.11.08

Abimehed köögis

Sel jõuludel saab mul viis aastat täis, kui ma hakkasin ise järjepidavalt saia-leiba küpsetama! Saia ei olegi sel ajal kordagi ostnud (väja arvatud Eestis :), ainult vahel leiba - ukrainlaste Borodinod või sakslaste tumedaid leibu (nende tehas on juhtumisi meile väga lähedal). Leivamasina pidin sel aastal ära vahetama, sest kahjuks ei pidanud ta mu kasutusele vastu... olin kui kätetu-jalutu, kui aru sain, et sellest enam asja ei saa.

Praeguseks olen kenasti Tomi välja koolitanud, kuidas meie lemmiksaia teha (see oli vist rohkem olude sunnil, kui ta üksi Torontos pidi olema ning isu meie saia järele nõnda suureks läks ;). Sügisel sain uue abilise Kirke näol, kes eelmisel nädalal, sel ajal kui mina pikalt tööl olin ja Tom magamistoas luges, iseseisvalt kõigega hakkama sai (enne seda oli ta vaid ühe korra issi abil kõik ained anumasse pannud). Ta oskas sättida isegi taimeri helisema, et masinast segamislaba välja võtta (nii ei jää suurt auku leiva sisse). Minul on muidugi eriliselt hea meel taolise abi üle!!!

Siin on veel kord meie mitmeviljatera saia retsept:

1¼ kl/ 300ml vett
2 spl pruuni suhkrut
2 spl / 0.3 dl õli (juurviljaõli)
1¼ tl / 10g soola
1½ kl / 200g nisujahu
2/3 kl / 155g mitmevilja jahu
1¼ kl / 100g täisteranisujahu
1/3 kl / 40g petipiima pulbrit (buttermilk powder) ei ole oluline, kuid sai tuleb palju maitsvam (vee asemel võib piima kasutada)
1 tl / 4 g kuivpärmi

(1 kl = 250 ml)

3 kommentaari:

  1. ma olen päris õnnetu kohe. Meil on ka uus leivamasin olemas, aga ükskõik, mis retsept ka oleks, sai/leib kukub alati kokku ja pole üldse hea maitsega. Aineid panen alati nagu retseptis kirjas (leivamasinale), aga...ma ei saa aru, mõtlesin siin juba masin mahagi müüa..
    kuidas sa valget saia teed. Prooviks hea meelega siinset retsepti, aga meil pole siin suurt jahuvalikut. Kahjuks.

    VastaKustuta
  2. Meil juba mitu kuud Panasonic SD225ja väga head leiba-sai küpsetab. Rukkileiva tegemiseks lisan jahuparandajat(gluteen), mis leiba natuke rohkem kergitab.
    Poest ei osta enam üldse.

    VastaKustuta
  3. gluteeni lisamine on huvitav mõte, peaks proovima!
    kirjutan kohe-kohe (so homme :) saiaretsepti, lapsed ei lase mul hetkel arvuti ligi...

    VastaKustuta

Võid siia jätta oma arvamuse. Need ilmuvad kohe-kohe! Nii et ainult kannatust :-)