06.11.08

President

Kuidas siis nii, kui kõik aina USA presidendivalimistest räägivad, siis minu maailma keerleb ainult ümber minu naba :). Mina julgen öelda, et minu jaoks oleks naise presidendiks saamine olnud palju suurem võit! Ilmselt on Kanadas elamine mind täiesti pimedaks muutnud inimeste nahavärvi suhtes. Näen enda ees inimest ja mitte seda, mis värvi ta on või millise taustaga.

Ameeriklaste konservatiivsus (kahjuks ka naiste puhul) ei saa üle mõttest, et mehe asemel võiks naine nii suuri riigiasju ajada... Teisalt oli musta mehe valimine samuti suur ületus (kuigi pisut mahendas seda musta mehe pilti tema valge ema; ning isa, kes oli kunagi Aafrikast Ameerikasse õppima tulnud, st ei olnud orjade järeltulija. Obamat kasvatas peamiselt tema ema ja vanavanemad. Kui ta isa abiellus valge naisega, oli pere Aafrikas väga kuri poisi peale!). Oluline oli ilmselt paljudele noormatele valijatele tunnetus, et nende hääl sai nii tugevalt välja hüütud.

Ja viimaks, kui palju olen ma näinud suuri valimiskampaaniaid, milles lubatakse maa ja taevas tulevastele valijatele kätte; ning kui valituks saadakse, peetakse vaid väikesest protsendist lubadustest kinni... Tänapäeva demokraatlikes riikides ei vali me endale kuningat, kes ainuisikuliselt häid või halbu otsuseid teeb, nii palju tegureid mõjutavad nende tegevust! Sellepärast ei oska ma öelda, kumb parem on või halvem, eks aeg näita, mis Obama kaasa toob. Obama jättis oma noorusega parema mulje, kuid kes teab, kas see ei tekita olukordi, kus jääb puudu otsusekindlusest.

(Mulle meeldis väga Andrus Kasekampi Delfile antud intervjuu.)

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

Võid siia jätta oma arvamuse. Need ilmuvad kohe-kohe! Nii et ainult kannatust :-)