17.12.09

Köögis


Homme on lastel selle aasta viimane koolipäev ja Kirke sõbranna Marija tuli appi, et küpsetada 'brownies' ehk šokolaadikoogikesi kooli kaasavõtmiseks. (Koko on õppinud end laua juurest eemale hoidma ning pikali viskama, siis saab temagi midagi head, see tähendab kurgilõigu või porganditüki :). Seitsmendas klassis on selline huvitav aine nagu family studies, kus õpetatakse kodu korrashoidmist! Tegelikult mitte :) Kirke käesti pinnisin välja, et nad õppisid hästi palju, kuidas prahti vähem toota ja kuidas asju taaskasutusele võtta! Neil oli mingi projekt, kui nad pidid prügi üle vaatama ning sellest midagi nuputama. Mari tegi kunagi plastikpudelist auto ning Kirke meisterdas majakese.

Viimaks oli veel test igat sorti turvanõuete kohta, kuidas köögis süüa teha, et õnnetust ei juhtuks. Kui hindeks sai 90% (ja enam), lubati lapsed küpsiseid tegema! Kirke ei saanud, kuigi proovisime kenasti kõik selgeks saada :( Ma ütlesin, ära kurvasta! Minuga võid alati ükskõid mida küpsetama tulla! Tegelikult on ta mul ju päris tihti abiks. Ning oskab täiesti iseseisvalt saia küpsema panna (leivamasinga).


Brownies retsept pärineb Martha Stewart'i küpsiseraamatust. Kuigi ma ei saa öelda, et ma teda väga kummardan, siis selles raamatus on tõesti palju toredaid retsepte. Tema kodulehelt leidsin praegu 'Cookie of the Day' jõuluootuse kalendri. Mis tuletas meelde, et Toronto ajalehel "The Toronto Star" on samasugune advendikalender.

Sulata:
6 spl võid
170 g poolmõru
šokolaadi
¼ klaasi (50 ml) kakaopulbrit
Vahusta:
1 klaas (200 ml) suhkrut
2 muna
1 tl vanilli
Sega:
3/4 klaasi (175 ml) jahu
½ tl küpsetuspulbrit
½ tl jämedat soola

Sega kokku
šokolaadi- ja munasegu, lisa jahu. Laota küpsetusalusele ja küpseta umbes 170ºC kraadises ahjus pool tundi. Lase jahtuda vähemalt 15 minutit. Lõika ruutudeks.

6 kommentaari:

  1. Neil on koolis üpris huvitavad ained ja tegemised :) Mina mäletan oma nõukaaja koolist ainult igavust ja halba :P
    Aga te olete oma tütred väga tublideks kasvatanud. Ei ole siia maani tähele pannud, et teismelised tütred kellegil nii tublid oleksid :)
    Pauguvad ikka uksed ka kodus? :P

    VastaKustuta
  2. Mmmmmmmmmmm... brownied on mu lemmikud!

    VastaKustuta
  3. Mis nõuded need ohutuks köögitegevuseks esitatakse? Ja kas seal köögi pärast ära koristamine ka kirjas on? See on mul põhiline nõudmine.

    Brownies on meil ka vahel menüüs, ma ei teagi, kelle retsept kasutuses on.

    VastaKustuta
  4. Eks seda uste paugutamist tule ka ette, kes sellest ei pääse :) Aga üldiselt - nüüd pean kiiresti kolm korda üle õla silitama või puud katsuma siinse kombe järgi - tüdrukud on siiski päris head olnud. Nad usaldavad minu juurde tulla üsna igat sorti küsimustega. Ja ime-ime, ma tean isegi nende salasõnu emaili jaoks :) Mis ei tähenda, et ma pidevalt seda kontrollimas käin.

    Koolis õpitakse tõesti huvitavaid asju :) Ka köögi korrastamine kuulus ohutusnõuete alla, see tähendab, et kõik peavad õigesse kohta ära pandud saama. Muuseas õpetati, et potisang ei tohi üle pliidiserva olla ning kõik sahtlid ja uksed peavad kinni olema ning juhtmest ei tohi midagi elektrivõrgust välja tõmmata. Ja mida teha, kui tulekahju lahti läheb. Samuti olid kirjas esmaabi nõuded erinevate võimalike õnnetuste kohta - põletushaavad tule ja happe läbi, lõikehaavad jne.jne. Ma ei tea, kas isegi oleks suutnud 90% kokku saada, ilma et põhjalikult kõike poleks enne läbi vaadanud. Ei tea, kas mind ikka tohib kööki lasta :D

    VastaKustuta
  5. Vaatame Soomes teie Anna Olsoni kokasaadet. Kena, et kokk on nii sale.
    Yle.fi/uutiset tehti rûnnak Soome Nordea pangale ja kästi kontrollida, kas möni summa on kadunud. Önneks mul seal arvet ei ole. Siin Soomes massil ikka need numbrikesed ja ei ole ID-kaarti nagu Eesti poolel.
    Tervitusi!

    VastaKustuta
  6. Anna Olson on hästi kena minu meelest, neil on abikaasaga oma pood - Olsoni toidud ja pagariäri - ühes väiksemas Ontario linnas (Niagara alal). Tema abikaasa on ametilt kokk ning kokale omaselt kohe mitu korda suurem kui ta naine :)

    Pankade suhtes pean ütlema, et ega siingi pole turvameetmed just kõige kindlamad võrreldes Eestiga. Kui aga raha kusagile kaduma peaks, siis ma ei kujuta ette, et pank midagi nende leidmiseks ei tee. Ja muide, enamasti on pangasiseste pettuste 'autoriks' just kõrgemal positsioonil olevad isikud. Neil on paremad võimalused oma taskuid suuremate summadega täiendada, muidugi nii kaua kuni nad vahele ei jää.

    VastaKustuta

Võid siia jätta oma arvamuse. Need ilmuvad kohe-kohe! Nii et ainult kannatust :-)