22.11.10

Kõrvitsakompott


Nagu lubatud sai Tom oma lemmik kõrvitsahoidise :) Viimaks ometi jõudsin nii kaugele, et kõrvits ukse eest väljast tuppa tõsta ning lahti lõigata! Mõned vist vaatasid juba pika pilguga, miks Halloweeni aegne kõrvits ikka meil uhkelt trepil ilutseb, eriti kui on neid usinaid, kes juba oma elamist jõuluehetesse mässivad!

Ühtegi retsepti pole ma eriti kunagi kasutanud, kuid seekord tegin pisut uurimistööd ning võtsin Toidutare ettekirjutise eeskujuks. 

1 kg kõrvitsat
300 g suhkrut
2 spl äädikat (kohalik äädikas on nii lahja, et ma pidin vett vähendama ning maitse järgi seda lisama - umbes 200 ml läks sisse, see muidugi näitab, kui lahja äädikas on! joo või niisama sisse!)
8 dl vett
nelki, kardemoni, kaneelikoor (2), 0.5 tl aniisiseemneid, vürtsi ja riivitud muskaatpähklit

Kõrvitsatükid läksid umbes pooleks tunniks äädikavette, siis valasin selle potti, kuumutasin ja lisasin suhkru ja maitseained. Keetsin umbes 40 minutit, oleneb, kuidas nad välja paistavad :)  Siis kenasti purki! 

Eriti tore, kui purgid sellised kandilised on, sest nii võtavad nad külmikus vähem ruumi! Pean rohkem seeni hakkama sööma, sest just sellistes purkides neid müüakse. Kõrvits tundus päris magus, aga vaatame, kuidas nad peale natukest seismist on. Teen siis otsuse, kas vähendada suhkrut ning suurendada vee kogust.
Tomi kommentaarid olid ainult ülivõrdes, ainult kurtis, miks ma nii vähe seda kokku sain :D

3 kommentaari:

  1. Super maitsev kõrvitsa salat!!! Juba nagistasin salaja pool purki nahka, no mitte ei saanud enne pooleli jätta :)

    VastaKustuta
  2. Mina ka, mina ka!!! Ma ARMASTAN körvitsakompotti, aga olen seda alati kullakalli vanaema sahvris pöske pistnud. Nüüd on siis aeg ise tööle hakata. Proovin uuel aastal ka.

    VastaKustuta
  3. Proovisin ka ära. On päris hea tulnud, üldsegi mitte liiga magus. Aga äädikat peaks vist järgmine kord rohkem panema! Nii raske selle lahja äädikaga siin!

    VastaKustuta

Võid siia jätta oma arvamuse. Need ilmuvad kohe-kohe! Nii et ainult kannatust :-)