06.03.11

Gaidid

Ühest asjast pole ma vist millegipärast sõnagi kirjutanud. Nimelt on Kirke sügisest käinud gaidides.  Ja nüüd siis lõpuks andis ta oma gaiditõotuse ning sai kätte valge kaelarätiku. Mari teenis ka kunagi kaelarätiku ära, kuid ainult aastapikkuseks tema käigud jäidki. Sest karatetrenn lastele toimus laupäeva hommikuti, just siis kui eestlastest gaididki koonduseid peavad (nüüdseks on neidudel täiskasvanutega nädala sees karatetrenn).

Torontos on olemas kaks gaidi- ja kaks skaudirühma (Põhjala Tütred, Rajaleidjad tüdrukutele). Ikka sellepärast et meid on ju igast mastist ning lihtsam oma rühmitus luua kui teistega jageleda :)  Tegelikult on kujunenud küll nii, et minu meelest saavad noorema põlvkonna esindajad omavahel päris hästi läbi. Gaidid ja skaudid, juhid jne teevad nii palju muid asju ühiselt koos ja pole siiani ma veel kuulnud, et sarvipidi kokku oleks mindud. Isegi teiste Balti riikide esindajatega toimub tore koosviibimine (pildid sealt, tänud Silvile nende eest). Juhtumisi seekord meist lausa jalutamistee kaugusel! Küll on tore nõnda sarnasele üritusele minna, selle asemel et autoga pikka teed Eesti Majja võtta. Samas näen, et pisut veel ning eestlaste neljast rühmast saab kaks.

Kirke hakkas gaidides käima sõbranna Hanna õhutusel ja talle on siiani see väga meeldinud. Mulle ka meeldib, sest avastasin, et gaidid peavad täitma igat sorti kohustusi, muuhulgas triikima oma pluusi, koristama ja emmet aitama :D  Ainult ühendus jumalaga häirib neiut pisut, kuid ta on viisakas laps ja ei tee sellest numbrit. Mina muidugi imestan kõrvalt, kui sarnane see kõik pioneeritegutsemistele on! Aga ega pioneeridki saanud tühjalt kohalt alustada, nõnda võeti muidugi skautide-gaidide kogemusi kõvasti üle (jumala asemele pandi ainult Lenin :D  Kuna minu jaoks on pioneeriaeg mõrumaitseline, siis ega ma just suures vaimustuses sellisest organiseeritusest ole (täiesti selge, et põhjendamatult).

Video on Kirke vandeandmisest. Minu meelest laulavad nad väga kenasti. Noored on teinud oma variandi Discovery kanali reklaamist (link on mul siin kõrval tulbas ka - I love...). Ja lõpuosas on tore ülevaade, kui "tublid" gaidid on.


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

Võid siia jätta oma arvamuse. Need ilmuvad kohe-kohe! Nii et ainult kannatust :-)