01.06.11

Suvesoe ja rahvariided... hmmm...


Suvi on vist Torontosse ka lõpuks kohale jõudnud. Täna upitas kraadiklaas end üle 30, kuigi niiskuse arvestusega oleks sama hästi võinud kümme kraadi soojemas kohas viibida. Sellepärast ei pistnud ma kordagi nina täna välja :) Õieti küll olin pikalt tööl ning hommikul polnud asi veel nõnda hull ning õhtuks andis kuumus pisut järele.
Ilmajaamgi kuulutas viimaks välja oma ennustused suveks (viimane aeg ka, sest suvekuu on alanud). Nii mõnigi jõudis juba muretsema hakata, kas ebatavaliselt palju porilompe (st vihm) maikuus ei lõppegi otsa. Kuid ilmatarkade arvates võib oodata sooja, pikkade kuumalaineteta ilma. Ikka nii et mõned päevad praadimist kuuma päikese ja all ning siis pisut jahedamat. Ehk suudame ikka suve üle elada :)  Tegelikult pole Eesti suvedki paremad olnud. Või vähemalt eelmine, kui ma suures lootuses siinsest kuumusest põgeneda hoopis Eesti sooja kätte sattusin. Eelistan pigem rohkem vihma ja pilvi kui liigset palavust.
Eriti kui pea kohal oleks see tore vihmavari, mis etno.ee kodulehel ostuks väljas. Pean tunnistama, et muhu värvid on kõige rõõmsamad ning pilkupüüdvamad, kuigi teisalt olen alati mõelnud, miks neid muhu rõivaid omal ajal nii väga promoti, et kõige ilusamad või nii... Isegi Jussike hüppas vist muhu riietes Pühapäeva tüdrukuga :) Mul on ka Muhuga rumal vimm ühe inimese pärast (ja ma olen tavaliselt väga kannatlik, kergesti andestav ning pikka viha ei kanna, kuid siiani pole temast üle ega ümber saanud...). Kui ma sellest üle oskan olla, siis mõistan ehk eelarvamuseta võtta kõiki neid toredaid Muhu saare elanikke, kes sealt pärit või seal praegugi elavad. See on umbes sama, kui mõni võõramaalane satub kokku eestlasega, kes tahtlikult või tahtmatult talle haiget teeb, solvab, petab, jne, ning sellest järelduse teeb, et kõik eestlased on sama halvad. Vähemalt teoorias olen hea :D

Muidugi olen rahavariiete osas erapoolik ning pean ikka Hiiumaalt pärit rõivaid kõige kaunimaks ;) Kuigi keskkooli ajal tantsisin Anseküla seelikus ning villases mütsis (enam ei mäletagi, kummal pool see tutt pidi olema, kui abielus veel pole). Ja ülikooli lõptasin Haljastest pärit rõivais (ämma lahkel loal). Tol ajal oli suur asi rahvariideid kanda selliste tähtsate sündmuste puhul, nii nagu siin peaaegu kohustuslikus korras Toronto Eesti koolide lõpetamisel ikka ette kirjutatakse: kas rahvarõivad või tume seelik heleda pluusiga. Ikka alati on kusagilt rahvarõivad saadud.

Ma ei tea, kuidas see jutt ilma pealt riiete peale liikus, ilmselt ongi ilmajutud selleks välja mõeldud, et "päris" teemade peale veereda ;)

4 kommentaari:

  1. Anonüümne1/6/11 02:04

    Lugesin su ilma ja rahvariiete pajatuse läbi ja siis jäi pilk uuesti pealkirja peale pidama: "Suvesoe ja rahvariided....hmmm..." - no need kaks asja küll väga hästi koku ei passi. Suvesoojas villaste seelikute ja mütside ja põlvikute-sukkadega pole ilmselt kõige mõnusam viibida (Meeste kuubedest-vestidest-mütsidest rääkimata) :D -K-

    VastaKustuta
  2. Ega see vihmavarju pilt ometi mingi vihje pole ;)

    VastaKustuta
  3. Anonüümne1/6/11 04:02

    Kui vihma ja pilvi soovid, siis pead Šotimaa läänerannikule kolima. Terve maikuu aina sadas j paistab, et lõppu ei tulegi. Või siis Vancouverisse, mis on ju äärmiselt tore linn elamiseks.
    pagulane

    VastaKustuta
  4. Ok... nii palju vihma ma vist ka ei taha :)
    Tom, võta jah vihmavari kaasa, siis on lennukis eriti turvaline ;)

    VastaKustuta

Võid siia jätta oma arvamuse. Need ilmuvad kohe-kohe! Nii et ainult kannatust :-)