27.05.12

Tiiti-riiti, see linnukene laulis nii

Seekord polegi veel Eurovisioonist kirjutanud :) Kuigi esimest korda peale ei tea mitmeid aastaid vaatasin saadet peaaegu nagu päris, see tähendab läbi interneti teleris. Siin mandril ei ole just väga suurt kuulajaskonda, kelle pärast saadet üle kantaks. On neid, kes põlastavalt nimetavad Euroopa muusikat mitte kuhugi kõlbavaks. Ja neid kohalikke eestlasi, kellel pole aimugi, et Eesti kümme aastat tagasi võidu koju tõi (siin võiks ehk Oskarid Eurovisiooni kõrvale panna). Mis ühelt poolt eriti ei üllata, teisalt võiks ju mõnest sellisest suuremast Eestis toimunud sündmusest teada, ma arvan.

Muidugi oli mul laupäeval Ott Leplandi esinemise üle hea meel. Olin küll peale pool-finaali lugenud märkustest laulu muutmise kohta, ning ma ei saa taas kord kuidagi aru, miks ei osata ühe inimese edust (kes meie endi riiki esindab) lihtsalt rõõmu tunda - lisaks laulis ta ju meie kaunis emakeeles! Kui laul Eestis esimese koha sai, ei osanud ma eriti seisukohta võtta, sest see kõlas kuidagi liiga rahulik. Arvasin, et ega ta kaugele ei pääse. Kui aga Eurovisiooni poolfinaali esinemist vaatasin, eriti peale laule, mis üldse meelde ei jäänud, siis olin meeldivalt üllatunud, kuidas Leplandi esitus nõnda võimas ja emotsioonidest tulvil oli. Nii vahetu ja ilmselgelt nautimas seda võimalusest nii suure pealvaatajaskonna ees esineda (ei pea ju olema see kinnine ja pokkerinäoga eestlane ;). Minu meelest sobis ta sinna lavale just ainult sellisena! Seda taganutetavat "rahulikku" esinemist võib alati ju ka kuulata, ega see kadunud pole :) Lepland on siiani jätnud mulle lisaks väga kena inimese mulje (peamiselt Ringvaate saadete põhjal ütlen seda, aga kunagi ju ei tea, enne kui pole inimesega ise suhelnud ;).

Teiste laulude kohta ma seekord palju ei oska öelda. Varem olen ikka enne võistlust neid rohkem kuulanud. Ainult udmurtidest teadsin rohkem, sest olen neid juba mitu aastat jälginud. Leidsin peale poolfinaali mõned videod, mis lühikese kokkuvõtte tegid kõigist võistlejatest ning nii kiiresti kuulates, jäid kindlasti Rootsi ja Norra laulud meelde. Aga oma punktid oleks andnud (Eestit välja jättes) hoopis Saksamaale, kuigi Islandi ja Hispaania laulud meeldisid ka.

Juhtusin ka vaatama enne finaali saadet, mis rääkis Eestis toimunud Eurovisioonist ja sain taas kord kinnitust oma arvamisele, et mõttetu on vinguda kogu selle meelelahutussaate üle. Mina näiteks ei vaata saateid, mis mulle ei meeldi ja ei avalda ka arvamust, et need võiksid ära jääda :) Kogu see suur lauluvõistlus on vahva erinevate rahvaste kokkusaamise võimalus, nii muusikategijate kui ka muudele sarnaste saadetega tegelavatele spetsidele. Lisaks võimalus tervel Euroopal pisutki teiste riikide uksi paotada ning nendest rohkem teada saada.

2 kommentaari:

  1. Ometi üks inimene, kellega mul arvamus Eurovisioonist niipalju klapib, et tekib soov ka oma arvamust avaldada. Ka minu meelest oli Saksamaa laul väga hea, võtsin isegi vaevaks tema poolt hääletada ;) Olen nõus ka sellega, et milleks kritiseerida seda ettevõtmist, kui ei meeldi. Siis lihtsalt ei tasuks vaadata.

    Loomulikult ei saagi meeldida kõik laulud ega esitajad, aga mulle pakub pahelist naudingut keelt teritada nende üle, kes imelikud tundusid. Nagu näiteks mõne esineja liigse innukuse üle silma paista mingite trikkidega (lisaks lauluoskusele või et varjata selle nõrkust). Mida kõike selleks välja ei mõelda! Nagu näiteks Prantsusmaa esituse taustal toimunud paljaste ülakehade ja liibuvate dressidega noormeeste "gimnastilised" etteasted. Vägisi tuli pähe mõte, et see on ikkagi lauluvõistlus, mitte võimlemispidu ;) Või siis arutasin omaette selle üle, et kui seda lauluvõistlust on nimetatud pedeparaadiks, siis Iirimaa kaksikud tundusid seda väidet tõestavat (või hoopis üritasid tabada meinstriimi). Kuna nende kostüümid olid üksjagu veidrad ja nad ise lühikest kasvu, siis kutsusin isegi mehe kuulama, et kas tema meelest on need esinejad ikka mehed, või hoopis tüdrukud ;) Minu arust on selline mitmekesisus (olgu või veidrus) üks lõbus meelelahutus :D

    VastaKustuta
  2. Väga kenasti kokku võetud :)
    Meelelahutusena seda just võtma peabki!

    VastaKustuta

Võid siia jätta oma arvamuse. Need ilmuvad kohe-kohe! Nii et ainult kannatust :-)