04.12.12

Kooriksaiad


Mul hakkab jooksma kümnes aasta, kui ma olen ise küsetanud meie kodu saia - mitmevilja saia (tänu leivamasinale). Leivajuuretisega hakkasin katsetama eelmise aasta sügisel, varem tegin leiba pärmiga, ka koorikleiba. Sel kooliaastal olen lastele küpsetanud tavalise vormisaia asemel, mis masinas valmis saab, hoopis kooriksaiu. Enamvähem sama retsepti alusel, see tähendab, et jahudest on kasutusel nii peen- kui jäme nisujahu ning mitmevilja jahu. Masinat ma pensionile ei saada, sest sinna viskan kõik vajaliku sisse ning saan kerge vaevaga taigna kätte. Minu mureks on see siis umbes kahekümneks pätsikeseks vormida. Panen mõned sügavkülma, nõnda on hiljem ka justkui värske sai käepärast. Lastele meeldib sellest tehtud võileivad rohkem, sest koolikotis ei nätsuta nad neid nii kergesti ära kui tavalise saiaga valmistatuid.

1½ kl vett
3 spl pruuni suhkrut
3 spl õli (oliiviõli näiteks)
1½ tl soola
1½ kl nisujahu
1 kl mitmevilja jahu
 kl täisteranisujahu
¼ kl petipiima pulbrit (buttermilk powder) ei ole oluline, kuid sai tuleb palju maitsvam (vee asemel võib piima kasutada)
1½ tl kuivpärmi


(1 kl = 250 ml)
Vormin taignast umbes 18-20 õhukest saiakest, lasen kerkida umbes pool kuni tund aega. Küsetan 200 kraadises ahjus umbes 12 minutit kuumaks aetud küpsetuskivil. Jahtunult lõikan saiad pooleks.

2 kommentaari:

  1. Anonüümne4/12/12 14:16

    olen Hollandis ja pole kunagi kuulnud sellisest pulbrist, nagu buttermilk powder..kas seda saks asendada hapupiimaga ? Huvitav retsept igal juhul..kuida stei ejuuretist olete teinud?

    VastaKustuta
  2. Tekstis on link leivategemisest, seal kirjutasin natuke juuretisest). Ja siin on ka veel sama juttu http://killuke.blogspot.ca/2011/12/leivataigna-segaja.html
    Mul oli Eestist toodud leiba, mille segasin keefiri ja õunamahlaga. Kõige tähtsam on mitte alla anda nagu ma ise mitu aastat tagasi tegin. Ja ei tasu oodata, et leivatainas on sama mis pärmitainas, mis sõtkudes käte küljest lahti lööb, nagu mina arvasin. Jätan selle ikka päris kleepuvaks, siis saan õhulisema leiva.
    Iga leivateoga panen mõne supilusika tainast kõrvale järgmiseks korraks. Tavaliselt võtan tainast enne kui viimase jahu sisse segan. Siis jätan selle mõneks tunniks välja ning hoian külmkapis kuni järgmise korrani. Võib umbes nädal hoida.

    Ma pole hapupiima proovinud kasutada. Meil ei olegi siin seda :-) Võib vabalt piima või isegi vett panna, kuid pisut haput annab minu meelest kõige parema maitse (olen kõik variandid ise läbi proovinud).

    VastaKustuta

Võid siia jätta oma arvamuse. Need ilmuvad kohe-kohe! Nii et ainult kannatust :-)