23.10.14

Kanada uudiseid


Ei ole sugugi tore, kui riik, kus elad mitte just kõige paremate uudistega maailma silma alla satub. Eilne tulistamine Ottawas tuletas meelde, et Kanada kuulub suurriikide hulka, kes oma panuse annab maailma rahu tagamiseks, mis muidugi teatud tegelastele sugugi ei meeldi. Kõige kurvem on see, et kuigi Kanada on väga rahumeelne ja erinevad rahvad kohanevad päris hästi siin, siis leidub ikka neid "ula peal" inimesi, kes oma kohta ei leia ning lasevad end mõjutada ei tea mis propagandast ja lubadustest. Tunnistan, et kuidagi kõhedaks võttis see teadmine, et keegi võib riigi valitsushoonetele nii vabalt nii lähedale tungida. Toronto oli päris rahulik täna, kuigi teatud turvameetmeid on tugevdatud. Metroojaamades nägin politseinikke. Ning kõlaritest tuli teade, mis seletas, et see on tänu Ottawas toimunule. Samas paluti kõigil, kes märkavad midagi kahtlast, kohe sellest teada anda. 

Ma sain uudisest teada alles siis, kui Tom koju jõudis. Olin maailmale kustunud järjekordse migreeniga. Otsisin kohe uudistekanalitest ülevaateid ning isegi tõmbasime Aktuaalse Kaamera käima, kus tehti lühiintervjuu suursaadikuga Ottawas - Gita Kalmetiga. Olin pisut hämmeldunud tema arvamisest, et Kanada meedia oli olnud hommikul kogu loost hüsteerias. Ma ei saa aru, kust ta seda võttis, sest mulle jätsid hiljem ülevaadatud kaadrid küll teistmoodi mulje (ehk oli ta vale sõnavaliku teinud). Kui täna töö juures hüsteeritsemisest rääkisin, siis ütles üks mu töökaaslane, et vastupidi, Kanada meediat olevat eraldi kiidetud, kui profesionaalselt ja asjalikult kõike oli kajastatud (võrdluseks USA, kes võib sipelgast elevandi suure kära ja müraga teha, kusjuures igale detailile pööratakse ülimalt peent tähelepanu, ei tähenda, kas on tõsi või mitte, ning vahel pannakse lausa põnevale seiklusfilmile sobiv taustamuusika juurde ;)

Siin artikkel Globe and Mailist, mis annab edasi minu meelest just selle õige pildi kanadalikust käitumisest toimunud sündmuse taustal.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

Võid siia jätta oma arvamuse. Need ilmuvad kohe-kohe! Nii et ainult kannatust :-)