30.07.15

Kanada Rahvuslik Kunstigalerii


Kunstigaleriis olen vast juba kaks korda varem käinud. Nii poleks ma väga kurb olnud, kui tüdrukud oleks tahtnud selle vahele jätta. Kuid minu üllatuseks oli just see üks kohtadest, kuhu Kirke kindlasti minna tahtis :) Nõnda ei vaielnud ma sugugi vastu ning lõpuks veetsime päris mõnusa hilise pealelõuna kunsti imetledes.


Kunsti imetlemiseks ei peagi majaseinte vahele minema. Maja ees on juba selline ulmeline olend, mille jalgade vahelt paistab parlamendihoone kätte.


Mulle meeldib väga galerii fuajee avarus. Omaette kunst tekib tänu suurtele akendele ja akanraamidele põrandale. Ka siit eemalt  näeb parlamendiküngast :)


Siit me tuleme... Alustuseks vanem kunst, mina naudin alati kanadalastest kunstnike - Tom Thomson ja tema kaasaegsete ehk Group of Seven - kunsti. Maalisid umbes 100 aastat tagasi peamiselt Kanada loodust. Millest mul üks näide allpool. Rohkem pilte leiab siit!


Galeriis on mitu väga mõnusat nurgakest. Nagu näiteks see, kus võis kuulata rahulikku muusikat ning ise kunsti teha. Rohkem küll lastele mõeldud, kuigi polnud sugugi vaid nendega piiratud. Ümmargused lauad pole kohvilauad vaid seal võis siis joonistada jne.


Mull meeldis, kuidas see "oaas" oli lahti mitmest küljest. Asus galerii koridoride keskel. Lisaks võisid ka teisele korrusele minna ning seal istuda ning rahus oma mõtteid mõlgutada, ja muidugi jalgu puhata. Huvitav, kas keegi on leiutanud kunagi muuseumite külastamise treeningprogrammi :-D Ma ei saa aru, kuidas kiiresti saalidest läbi tuhisedes, kasvõi kümme tiiru tehes, väsin vähem ära, kui aeglaselt liikudes kunsti vaadeldes.


Kirke sai endale kollase paberi, millest ta origamitehnikas lille meisterdas. Kata joonistas. Ma küll proovisin talle soovitusi jagada, kuidas tavalisest silmast võiks luua moderne kunstiteos. Lisada ühte nurka kaunis hõljuv kuldkala saba ning ripsmetest luua uimed. Aga ta ei võtnud mu mõttest kinni :D  Tagapool paistab huvitav "kunstiteos". Õieti koosneb see metalllippidest, mis liiguvad ühe posti ümber. Igaüks võis siis neid oma soovi kohaselt paika panna. Päris huvitav oli ka lihtsalt eemalt jälgida, kuidas isehakanud kunstiloojate mõtted teoks said.


Kandsime riietel väikest klepsu kuupäevaga, millal galeriid külastasime, kinnituseks, et piletid olemas. Siin on aga näha, mis nende klepsudega tänaval juhtub :)


Leidsin ka lühikese video galerii kohta, mille on Ottawa turism kokku pannud. Saab päris hea lühikese ülevaate :)

1 kommentaar:

Võid siia jätta oma arvamuse. Need ilmuvad kohe-kohe! Nii et ainult kannatust :-)