10.04.20

Pühademeeleolus Torontost või peaaegu...

Esimene nädal imelike poolikute tundidega tööl käidud. Maanteed on tõepoolest väga tühjad. Peaaegu üldse pole vaja pidurit kasutada. Ja kui jõuad koju 20 kuni 25 minutiga, siis see on ka suur boonus (metrooga arvestan ikka tund aega ja autoga tavaolukorras peaaegu samaga). Ma küll räägin poolikutest tundidest, kuigi ise olen peaaegu iga päev kauemaks jäänud. Eile tulin alles enne 8 õhtul koju ära. Nagu oleks oma tavalise pika päeva teinud. Ma vahel imestan isegi, miks see pangandus nii keeruline on. Kui kusagil midagi viltu läheb, siis on tükk tegemist, et viga leida. Või õieti on see ikka seotud vist raamatupidamisega. Huvitav, kas minus on kaduma läinud raamatupidaja... Vahel, kui numbreid kõrvuti panen, siis on mingi eriliselt mõnus tunne, kui need täpselt klapivad. Ja kui ei klapi, siis tekib jahiinstinkt, et veale jälile saada 😀

Sel nädalavahetusel on lihavõtted. Paljude jaoks on need üsna nukrad, sest lähedastega ei saa koos olla. Eriti raske on neil, kes päris üksikud, aga harjunud vähemalt mingi kogukonna grupiga lävima. Nagu üks vanem panka külastanud proua ütles, et tal pole isegi jäänud õieti sõbrannasid, kellele helistada. Politsei on ka suuremate jõududega väljas, et kontrollida just parkide külastust. Kuigi on jahedamaks läinud, siis väljas paistab päike. Linnaparke pole kinni pandud, kuid kujutan ette, kui palju politseid seal leida võib. Muide ka Toronto on välja tulnud raportiga, mis ütleb, et õhu saastatud on kohe väga palju vähemaks läinud! Mu lootus on ikka sellel, et paljud jääavadki koju töötama. Selle puhta õhu kõrval on aga tekkinud uus probleem seoses viirusega. Inimesed, kes kannavad maske või kindaid arvavad, et need võib vabalt kuhugi tänavale poetada... Nii et Toronto linnapea palub südamekeeli seda mitte teha. Jälle... ma ei saa aru, kus inimeste mõistus täpselt ennast peidab.

Ontario provintsi juht andis ka välja käskkirja, et lihavõttejänes on tähtis teenus ning täiesti lubatud. Kui muidugi jälgitakse muid piiranguid. Siin on ju nii suur asi, et lapsed saavad shokolaadimune (või komme täis plastikmunasid) otsida. Mõni ehk mäletab, et ma ei ole ise kunagi sellest väga vaimustuses olnud ning korraldasin lastele hoopis munaotsimise ülesande. Kirjutasin eestikeelsed juhendid (sest oli ju vaja eesti keelt harjutada), kuhu nad järgmisena pidid vaatama minema ning peitsin majja ja ilusa ilmaga ka õue need ära. Siit 10ne aasta vanusest postitusest loen aga, et ma oleks pidanud traditsiooniga siiamaani jätkama 😂 Oh, well... hea, et neil nii lühike mälu on.

Veel viiruseuudised siit riigist... Natuke aega tagasi käiku läinud rangemad piirangud sulgesid Kanadas täiesti legaalsed kanepipoed, kuigi nad olid esialgses vajalike teenuste nimekirjas. Nüüd on aga riigijuhid pidanud sellele kriipsu peale tõmbama ning lubatud on kohaletoimetamine või poe juurest üles korjamine. Huvitav on see, et nägin kusagil artiklit, mis ütles, et need, kes kanepit tõmbavad on suurema riskiga Covid19 komplikatsioonideks. Samal ajal on alko- ja õllepoed täiesti lahti. Ilmselt kardetakse, et suurem jama tuleks nende sõltlastega, kes oma igapäevasest doosist ilma jääksid.

Toronto kõige põrutavam uudis oli aga Caribana ehk õieti Toronto Caribbean Carnival pidustuste ärajätmine (esimest korda 52 aasta jooksul). Suur rongkäik koos peoga, mis toimub tavaliselt augusti esimesel nädalavahetusel, toob linna meeletult rahvast, ning ka raha. Me ikka loodame, et mingil ajal suvel saab pisut lihtsamalt ringi liikuda, aga see otsus paneb natuke mõtlema. Samas on pidustuste korraldamise eel vaja palju organiseerida ning koos käia, kasvõi kostüümegi õmmelda. Nii et selle valguses saan natuke paremini aru vastu võetud otsusest.

Kanada tuli ka lõpuks paljude teiste provintside eeskujul terve riigi kohta koostatud ennustustega välja. Kui me oleks lasknud viirusel vabalt tegutseda, tähendanuks see 300 tuhande elu kaotamist (eelmisel aastal ilma viiruseta jäi see samast numbrist natuke allapoole, mis tähendanuks topelt kasvu). Rangemad piirangud tooksid surmade arvu kusagile 11 kuni 22 tuhande vahele. Vahelduseks võib vaadata meie peaministrit rääkimas 😉 Ma tean, et Toomas ei nõustu minuga, aga ta hakkab mulle ühe rohkem meeldima (st peaminister). Ma muide hääletasin liberaalide poolt seekord, täiesti vastupidiselt oma tavapärasele suunale. Seda rohkem sellepärast, et natuke raputada liiga mugavaks muutunud konservatiive. Minu meelest tegi ka Toomas nii ja Mari ja Kirke oleks ka teinud, kui oleks hääletama jõudnud (ei, ma ei mõjutanud neid). Kui nüüd härra Trudeau kõrvale härra Trump panna, siis ... no ma ei tea... siin polegi üldse valikut...


Meie maailm ei ole enam endine ja ei saa endiseks. Ning me peame olema valmis palju pikemaks võitluseks viirusega, kuni mingi vaktsiin on loodud. Kuigi eks sellega või olla omad probleemid, sest kui viirus muutub, siis on omaette küsimus, kui tõhus see on. Samuti pole ju teada, kui kaua kestab võimalik immuunsus peale tõve põdemist. Juba on tulnud teateid, et need, kes on olnud Covid19 positiivsed ja paranenud, saavad jälle positiivseid teste...

Kodusel rindel on Kirke igavusest hakanud söögitegemisega katsetama. Otsib mingeid keerulisemaid retsepte, tal pidi neid terve rodu olema. Mul on ainult hea meel selle üle. Ainult ühte asja peaks talle õpetama, milline on enam-vähem normaalne hind teatud toorainete jaoks. Selles osas on ta siiski üsna ära hellitatud, sest elab ju ikkagi kodus ning peamised poeskäijad oleme Toomas ja mina (just selles järjekorras). Sel nädalal juhtus küll, et me kumbki ei jõudnud sinna. Ühel päeval isegi proovisin peale tööd, aga saba oli liiga pikk. Ma poleks koju jõudnud järgmisele koosolekule ;-) Õnneks käis Kirke rattaga väljas ja tõi meile piima. Sest meie oleme piimajoodikud. Või peaaegu. Armastame kakaod ja piimajooki lahustuva kohviga. Mis tuletab meelde, et peaks proovima seda sotsiaalmeedias ringi käivat piimajooki lahustuva kohvi vahuga.

Lisaks tahaks ta puutööd teha. Meisterdada mu pisikesele hoolealusele nukumaja koos mööbli ja muuga. Mina lubasin heegeldada amigurumi väikesed nukud. Aga kumbki pole veel sellega alustanud. Kirke sellepärast, et ehituspoed on kinni (kuigi saaks tellida ja poe juurest vajalikud asjad ära tuua) ja mina... kuidagi kiire on olnud tööga. Kuigi olen ju palju kodus töötanud. Lihtsalt ma ei oska vist kodus töötades piiri panna, millal sellega võiks lõpetada. Mari on selles suhtes palju parem. Tuleb lõuna ajal kööki toimetama ja õhtul teatab, et tööpäev läbi. Ehituste ja ehituspoodidega seoses vilistati nüüd müraseadusele ning lubati Ontarios ehitajatel, kes on vajalike ehitustega seotud - enamasti haiglatega seoses - lausa 24 tundi järjest töötada (vahetustega vist ikka). Ülejäänud ehitused võivad ka jätkuda, kui ehitusluba oli enne aprilli saadud. Kõik teised asjad on peatatud.

Olge terved!

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

Võid siia jätta oma arvamuse. Need ilmuvad kohe-kohe! Nii et ainult kannatust :-)