10.05.24

Pidu Toronto Tartus

Möödunud laupäeval sattusin Tartu College'isse pidule. Välis-Eesti Muuseumi VEMU tuluõhtule oli kutsutud Tartu Ülikooli raamatukogu direktriss, kelle abiga pidime Tartu vaimu otsima. Ta küll isiklikult ei jõudnudki kohale (juba kolmandat korda), aga vähemalt saime videopildi vahendusel tema ettekannet kuulata. Päris huvitavaid seiku tõi ta Tartu kohta välja. Tartust oli ka muusikalise ettekande meile tooja - Jarek Kasar (kes küll elab nüüd Tallinnas, nagu aru sain), ning toidu valmistas siinsete usinate abikäte toel Joel Ostrat. Tunnistan ausalt, et viimase pärast ma ehk sinna kõige rohkem kippusingi. Sest ega naljalt ei saa sellist eesti gurmeetoitu siin Kanadas maitsta, rääkimata Eestis söömisest. Aga kui see peaaegu et koju kätte tuuakse, siis miks mitte natuke end tuulutada. Olin seekord päris üksi, kuigi arvestades, kui tuttav meie kogukond minu jaoks on, siis pole ma tegelikult sellistel üritustel kunagi üksi. Lõpuks istusin kõrvuti panganõukogu kauaegse liikmega. Meil lapsed peaaegu sama vanad. Tema poeg õpib arstiks, tema õepoeg (töötas minuga natuke aega pangas ülikooli kõrvalt) oli ju Mariga samal kursusel, ning tegeleb nüüd tarkvara insenerina. Ei erine palju Mari karjäärist :-)

Toidu kohta võin küll öelda, et väga maitsev oli! Kuigi kohalike jaoks ehk pisut eksootiliste lisanditega. Tikrikaste pole tegelikult väga tavaline Eestiski. Kes serveeriks seda valge kalaga?! Mõni arvas, et midagi avokaadost tehtud. Meil läks ka paari vanema prouaga lahti arutelu, mis see tikker siis õieti on. Tikerberi ja karusmari tundusid palju tuttavamad. Kuigi ükskõik mis pidi ka marja nimetada, siis siin seda aiast naljalt ei leia (välja arvatud meie aiast). Riivitud leivale oli staarkokk lisanud ebaküdooniat, mis andis eriliselt huvitava maitsekombinatsiooni. Ning kaunistusena oli kasutatud näiteks sibulaseemne idusid. Veisepõsk pearoana sulas lausa suus. Kuigi jällegi... üks vanem proua isegi ei puudutanud seda meie lauas. Ütles, et kõik, mis peast tuleb, ei kõlba süüa. Me siis sosistasime vaikselt oma lauanaabriga, et oh, taevas küll. Seal on ju nii palju head. Muidugi erilisel maiusena keel. Aga keelt ei puuduta mu lapsedki sõrmeotsagagi, kuigi me Toomasega aegajalt ikka sööme. Viimaks magustoiduks "lihtne" vahukoor vahuveini, toorjuustu ja lilledega.

Olin end kenasti "lille löönud". Ei saa ju mingite liibukatega ja pisut plekiliste pluusidega (mu igapäevane riietus tänapäeval) pidulikule õhtusöögile kohale minna. Tegin isegi Mari toas pilti, aga nüüd jääb mulje, nagu oleks mu riietus siiski plekiline. Ei ole, ainult peegli peaks nüüd kohe ette võtma ja läikima lööma :D Siin Peeter Põldre fotod (alumine laenatud ka tema käest, olen fotol seljaga kohe punase nokamütsiga vanaproua taga)


Siia veel väike ülevaade toitudest. Hea, et mu kõrval istuv proua kogu aeg pildistas, muidu oleks unustanud ise fotot tegemast :-)

Joel Ostrati kohta pean ütlema, et ta on suurepärane esineja. Sõnadest tal puudust ei tule. Ma muidugi arvasin, et Eestist kaasas olnud noor naine on ta abiline. Oh, mind naiivitari :-) Hoopis elukaaslane. Hiljem sain kelleltki teada (ta rohkem kursis kes-kus-mis Eestis), et lahus oma naisest, kellega neil ühine laps. Aga eks igaüks ela oma elu nii nagu nad ise heaks arvavad. Kuigi ma vahel ei saa aru, miks väga noored naised nii palju vanemate meestega koos on. Aga see olen ainult mina ;-)

Teine hea esineja on loomulikult Jarek Kasar (ning seda mitte ainult oma lauluhääle poolest, vaid ka kogu jutuga, mis ta siis laulude vahele lükib). Läksin tegelikult tema pühapäevasele kontserdilegi kohale. Suuresti ka sellepärast, et küpsetasin sinna kringli. Enamasti torman küll edasi, aga seekord vedasin Toomase kaasa ning jäime esinemist kuulama. Pean tunnistama, et mul on tegelikult üsna kahju, kui vähe eestlasi tuleb siin välja selliseid asju vaatama. Eriti noorem seltskond, või need, kes me siin hilisemad tulijad. Ei teagi, miks nad nii nirud osalejad on. Kas tõesti ei jõua info nendeni, sest piletihinnad ei ole sugugi kallid (umbes 20 dollarit, et siis 13-14 eurot). 

Jarek Kasar lubas publikul oma lemmikpalu küsida. Kui ta poleks juba Kirsti laulu laulnud, siis oleksin seda palunud :-) Läksin pärast ütlesin talle, et maailm on väike, sest Kirsti on juhtumisi mu väga hea sõbranna tütar. Kes küll enam Reykjavikis ei ela. Mulle meeldib Jareki laulustiil, kuigi ilmselgelt on tal võimet laulda nii nagu näiteks Koit Toome või mõni muu. Seda demonstreeris ta ka meile. Saatis ka pisukese terava noole Eurovisiooni tralli poole. Aga ma ei saa sellest eriti aru. Kindlasti on neid, kellele see ei istu kohe üldse, aga vahel tundub kogu asi natuke hapude viinamarjade moodi. Mida ma ei ütle siiski kõigi kohta, sest on neid, kes jäävad oma stiilile truuks, ning tahavad kulgeda omas maailmas. Samas miks mitte lasta teistel sellest rõõmu tunda. Ma ei võta seda juba ammu mingi võistlusena, sest igaühe maitse on nii erinev. Minu jaoks on see suur pidu muusikutele, võimalus erinevate maade artistidel kokku saada, tutvusi luua, sõpru leida, ning uusi projekte alustada. Miks mitte! Ja kui siis inimesed eri maadest näpud valusaks toksivad, et oma häält ei tea mitu korda anda, mis siis ikka. 

Eks need billboard top laulud ole ka siiski üsna suvalised, kui palju mida kuulatakse (ehk võrdlusena kui mitu korda sa oma hääle annad), kui hea promo taga on, kui palju on sinu moodi maitsega inimesi. Vahel ma satun mõne väiksema tegija peale, ükskõik kas suurest või väikesest riigist, ning nende laul võib nii väga meeldida, et pigem kuulaks seda, kui top kümmet. 

Ma muidugi jõudsin siin oma jutuga lõpuks Eurovisioonini ning meie lauluni. Tunnistan, et kui kuulasin Eesti Laulu lugusid, siis Puuluup/5 Miinust olid kohe järjekorras nr üks. Toimetasin köögis ja kui lugu lõppes, kerisin kohe tagasi. Ja seda päris mitu korda. Miski asi ei kiskunud järgmisi kuulama, sest see meeldis nii väga :D Loomulikult olin väga rõõmus, kui nad eile edasi pääsesid. Ma küll kogu saadet ei vaadanud, enamus lauludest jupikese, aga kui Eesti
Z omani järg jõudis, siis mõtlesin, milline elevus ja rõõm saali täitis. Hoopis midagi muud kui teised, isegi teised "naljalood". Edu neile. Meenutuseks hoopis see, kui Puuluup oli eelmisel aastal Torontos ja siinses suures muuseumis esines.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

Võid siia jätta oma arvamuse. Need ilmuvad kohe-kohe! Nii et ainult kannatust :-)