20.05.24

Virmalistest emadepäevani

Virmalistest sain esimest korda teada, kui ema rääkis kunagi oma kogemusest. Kui oli lapsena Hiiumaal virmalisi näinud. Ta ütles, et see oli enne sõda, ning ega need midagi head ei tähendanud. Kandsin seda mõtet päris pikalt endas. Muidugi ei mõtle ma enam samamoodi. Kuigi mõelnud olen küll, kuidas küll neid ise viimaks näha. Mõni aasta tagasi Eestis ma siis viimaks midagi hästi õrnalt nägin. 

Vaatasin ühel õhtul magamistoast taevast ja imestasin, kust tuleb imelik roheline valgus. See oli küll imeõrn, peaaegu et võinuks isegi mitte märgata. Tean, et pidanuks kaamera haarama ja proovima pilti teha. Sest nüüd, kui pea üle maailma oli kümmekond päeva tagasi võimalus taevast mängu jälgida, ja meiegi kesköösel linnavalgusest eemale kiirustasime, siis tõele au andes, ilma kaamerasilmata poleks täit muljet saanudki. 

Kui me viimaks oma öiselt seikluselt tagasi linna jõudsime, sain veel ühe pildi klõpsata lausa koduukselt. Nii et tehniliselt oleks võinud ehk aias mitu tundi taevast piiluda, ning ikka midagi näinud. Kuigi mul on kuri kahtlus, et oleksin vist selle öise vaatluse peale magama jäänud :-)


Virmaliste nädalasse jäi ju veel Eurovisiooni lauluvõistlus ning emadepäev. Eurovisiooni ma vaatasin, kuigi jäin natuke alguses hiljaks. Mis omamoodi oligi hea, sest ma lasin laule natuke kiiremini edasi. Neid, mis mulle ei meeldinud ;-) Ja ka punkte ei pidanud väga kaua ootama. Kui mul vahel on olnud oma kindlad lemmikud või need, kes ei meeldi, siis seekord olin üsna eemal kõigest. Mulle meeldis kindlasti ukrainlaste lugu (juba sellepärast, et olen neid lauljad pikemalt jälginud). Aga minu jaoks oli eestlaste laul ühte või teistpidi kõige parem! Mõnus energia, mõnus vaib, lahedad kutid koos lahedat laulu laulmas. Sain neile isegi oma hääli anda (esimest, ja kahtlustan viimast korda üldse)! Kahju, et meid nii vähe oli, kes me muu maailma alla kuulume, sest lõpuks ei jätkunud neile küllaldaselt, et punkte tabeli jaoks oleks kogunenud. Lugesin ka kellegi pisut põlglikku arvamust, et ilmselt pigem nooremapoolsete lemmik, ja mõtlesin kohe rõõmsalt, kas võin end ka nende hulka nüüd lugeda :D Või on pigem küsimus selles, et minus on peidus üsna nooruslik hing ;-) Järelmõttena veel... Siiani on mu eestlaste lauludest absoluutseks lemmikuks Rändajad, ja nüüd kerkisid Puuluup-5Miinust sinna kõrvale. 

Noorusliku hingega seoses (või hoopis virmaliste mõjutusel), said mu juuksed taas kord rohelise tuka. Kirke on meil see kõige rohkem juukseid värviv tegelane. Ja kui imetlesin emadepäeval kohale tulnud lapse roosasid salke, siis ta küsis, kuidas minuga on. Ma pikemalt ei mõelnud, vaid haarasin värvipurgi ning nõnda see siis läks :D 

Juuksed ikka veel märjad sõin lõpuks tüdrukute valmistatud pannkooke värske marjasalatiga. Mitte liiga palju, sest pannkoogid olid väga maitsvad. Salajase lisandina - suhkur. Millega ma enam liiale ei tohi minna. Aga vähemalt sain palju marju süüa. 

Õhtul tellisime sushit meie lemmikkohast, kus on minu meelest linna parim toit. Imelik, et ma eriti ei hooli kohalikest kanada roogadest, pigem siis ikka just jaapani või hiina toit. See tähendab, siis kui me väljas söömas käime. Pigem ikka seda, mida meist keegi kodus ei tee. Nii et lõpuks oli armas emadepäev. Kiusasin natuke tüdrukuid veel Eurolauludega. Nad arvasid, et võitjal on suurepärane hääl. Kuigi nad olid samuti eestlaste fännid.

Viimasesse nädalasse jäi veel ukrainlaste tikitud särgi päev. Minulgi on ju olemas võšõvanka. Panin selle selga ning kiirustasin kuue ajal õhtul ühe põhitänava äärde, kuhu ukrainlased juba kogunesid. Nad on juba pea kümme aastat korraldanud väikese marsi linna kõige suuremasse parki - High Park - ukraina poetessi mälestusmärgi juurde. Kui ma nende rahvariide särgi ostsin, siis mõjutatuna siinsete põlisrahvaste pahameelest, et teised nende rõivaid kannavad, küsisin oma tuttavatelt ukrainlastelt ja uurisin netist, mida nemad arvavad. Kõik kinnitasid, et neil on ainult hea meel, kui teised nende riideeseme selga panevad. Loomulikult ikka selle mõttega, et näidata toetust, hoolida. 

Imelik on ühe eestlase arvamus, et kena pluus küll, kuid liiga venelastele sarnane. Mis tegi mind esimese hooga kurvaks, aga siis juba pahaseks. Mõtlesin, et pigem venelased röövrahvana on võtnud üle kohalike põlisrahvaste kombed ja stiili ja ma ei tea, mis veel (kasvõi pelmeenid, mis on udmurtide roog). Ning enamus seal aladel elavad inimesed on vanad soome-ugrilased. Tegelikult on kogu asi palju sügavam, sest eks ma olen ise ka süüdi olnud, kui kunagi mõtlesin "venelaste oma" kõige kohta, mis mujalt minuni jõudis endises "rahvaste sõpruse riigis", isegi kui see oli tegelikult väga kaugel venelastest ja veremaast. Ma olen kindlasti väga palju õppinud enda kohta viimastel aastatel. Ja muutunud. Vene propagandamasin on juba enne sotsiaalmeedia tekkimist korralikku propagandat teinud. Mina täielik ohver! Tundub, et mitte ainult mina, vaid ka need, kes siin elanud!

Viimasel kahel aastal on olnud sellel Toronto vyshyvanka marsil kohal päris palju teiste endiste vene võimu all olnud rahvaste esindajaid. Seekord ilmselt ka, kuigi mitte nii arvukalt ja nähtavalt. Mis ei tähendanud, et mind poleks märgatud, just ukrainlaste poolt. Nii palju toetavaid pilke, isegi jutustasin mõnega. Slava Estonii! hõikasid mõned. Aga mis on sellele õige vastus? Esimese hooga tänasin lihtsalt ukraina keeles. Kuigi mõtlesin, et oleks võinud hoopis Slava Ukraini! vastata.

Ning siia pühapäevaõhtusse veel üks pilt minust. Oh, taevake, ma olen nii edevaks muutunud :D Küpsetasin juustukringli, sest tüdrukud on sõpradega kodus. Korraldasid filmiõhtu. Küpsetades kasutasin sama tehnikat, mis saia tehes. Katsin hõbepaberiga umbes 20 minutiks ja siis veel 15 minutit ilma. Olin tulemusega väga rahul. Sest siiani on alati mure, kas kringel küpseb ikka korralikult. Ja siis on pealt juba liiga tume, ning isegi kui lõpus katan hõbepaberiga, siis ikka oli selline halb sisetunne. Nüüd pean veel magusa saiaga proovima sama tehnikat. Toomas kindlasti rõõmustab ;D

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

Võid siia jätta oma arvamuse. Need ilmuvad kohe-kohe! Nii et ainult kannatust :-)