02.06.12

Linnupoja

Hommikuselt koeraga jalutuskäigult tulles jäi mulle silma midagi väikest, mis rohu sees üsna liikumatult istus. Linnupoja oli ilmselt pesast välja kukkunud. Imestasin, kuidas mu koer tema vastu üldse huvi ei tundnud! Viisin meie kutsa tuppa ja tulin fotokaga tagasi. Tegin mõne pildi ja proovisin ka vaadata, kas äkki saan ta pessa tagasi aidata, kuid tõenäoliselt oli see minu jaoks liiga kõrgel. Kaalusin ka tema kaasavõtmist, kuid otsustasin, et ega mina päriselt midagi tarka ette ei oska võtta. Nüüd lugesin, et õieti tegin :) Sellised linnukesed tulebki rahule jätta, mitte sülle võtta ja paitada (või liiga pikalt pildistada), sest vanemad võivad tal lähedal olla, kaitsevad ning käivad söötmas. Võib ka olla, et pojakesel oligi aeg pesast lahkuda, kuigi ta päriselt veel lennata ei oska. Lihtsalt peidab põõsastes (põõsad olid tõesti lähedal) ning saab ikka vanemate hoolitsusest osa. Hiljem sealt mööda minnes oligi linnu kadunud. Tõenäoliselt põõsaste varju.

Tegelikult võiks ju selle panna nädalavahetuse fotojahi teema alla - kasvab :)

8 kommentaari:

  1. Just nii on mulgi olnud - oli, oli, aga möne hetke pärast - kadunud! Just siis kaovad, kui minna aparaati tooma - ilmselt see möjub neile hästi :).

    VastaKustuta
  2. olen ise ka mitmeid kordi sellist juhtumit näinud, ja olgugi et soovin parimat on kuhugile kõhuvahele jäänud kripeldus, et äkki oli kassil asi käpas...
    ehk temakesel olid vanemad põõsa all :)

    VastaKustuta
  3. Mõnikord lähebki nii, et kasvamise aeg jääb lühikeseks...

    VastaKustuta
  4. Meenus, kui meil majaotsas räästa alt hästi kuiva suvepõua tõttu pääsupesa alla kukkus, siis ma nimme jätsin sealt niitmata. Ime oli see, et meil kaks kassi pluss võõrad kõutsid ei haistnud sealt kerget saaki. Vanad pääsud kasvatasid üles...

    VastaKustuta
  5. Muidugi oli mul mure, et mõni kass ta üles leiab, aga ilmselt on meiesugustel siiski parem loodusel lasta ise oma asjad korda ajada. Kas need siis alati ka õnneliku lõpuga on, on omaette küsimus... Aga nii see elu kord on.

    VastaKustuta
  6. Anonüümne3/6/12 16:44

    Käopoeg? Näeb äärmiselt sarnane välja.

    http://en.wikipedia.org/wiki/File:Reed_warbler_cuckoo.jpg

    VastaKustuta
  7. Tegelikult on see pigem punarid-rästas (american robin). Kägu pole ma siin ümbruses näinud, kuid rästaid jätkub igale poole - vaata minu ühte hiljutist postitust, mis oli küll teistsorti laululindudest! Wiki postituses on ka allpool pilt tibukesest :)

    VastaKustuta
  8. Tibul on vahvad tutikesed peas.

    VastaKustuta

Võid siia jätta oma arvamuse. Need ilmuvad kohe-kohe! Nii et ainult kannatust :-)