27.10.07

Raamaturiiul

Sue Townsend „Queen Camilla”

Sue Townsend on mulle nimepidi tuttav tema Adrian Mole'i lugude järgi, kuigi ma pole kunagi neid lugenud ega ostnud. Ma olen lastele päris palju eestikeelset kirjandust kokku ostnud, kuid vältinud inglise keelest tõlgitud kirjanikke. Neid loevad nad niisamagi. Kuna tõlkekirjanudus pole siin sugugi väga laialt levinud, siis on eesti keel abiks, et lasteni tuua muu maailma kirjandust. Omette lugu on, kuidas neid lugema saada. Olen püüdnud panna tingimusi: üks raamat eesti keeles, teine inglise keeles (Mariga läheb see üle kivide ja kändud aegajalt päris hästi – praegu on tal „Kevade” ees – ei pidanudki nii igav olema, nagu ta mulle teatas).

Sue Townsend'i raamat oli soovitatud kirjanduse riiulil. Satiiriline komöödia sellest, kuidas terve kuningapere on oma lossidest pidanud lahkuma ning koos kõigi nendega, keda peetakse mittesoovitavaks elemendiks ühiskonnas (lisaks kurjategijatele kuuluvad sinna alla muuhulgas ülekaalulised) eraldatud kinnistesse piirkondadesse, mida ööpäevaringselt valvatakse. Saladusi enam ei ole, sest kaamerad on üles seatud igasse majja, igasse tuppa.

Huvitav ülevaade, kuidas kuningliku pere liikmed olukorraga toime tulevad. Ma ei ole suur kuninglike toimetamiste jälgija, mis sest et Kanada kodanikuks saamisel pidime Inglise kuningannale truudust vanduma (Kanada kuulub ikka sümboolselt tema võimu alla). Kuid nii palju kui uudistest minuni on jõudnud, võiks öelda, et Sue Townsend on päris hästi tabanud ära erinevate tegelaste võimalike käitumise sellises ekstreemses olukorras. Kuninganna Elizabeth on minu meelest väga inimlik – vana daam, kes oma uue naabriga/sõbrannaga, umbes sama vana prouaga, televiisorit vaatab või toidutegemisega tegeleb. Prints William on ainukesena ehitusel tööd saanud ning võtab seda väga tõsiselt. Teiste puhul on ta osavalt võimendanud nendele omaseid suhtumisi või käitumist.


Hoolimata kuningriigi kadumisest on uusrikkad sisse võetud kunagisest süsteemist ning on valmis ükskõik kui palju oma vara kulutama selleks, et kasvõi nimeliselt aadlitiitlit saada.


Lõpuks, koerte abiga, saab võimule kuningriigi toetajate partei, kuid kas sellega tegelikult kuningapere oma vabaduse tagasi saab. Kas neil see õieti olemas ongi...

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

Võid siia jätta oma arvamuse. Need ilmuvad kohe-kohe! Nii et ainult kannatust :-)