17.07.14

Kiluleivad


Ei, ma ei ole Eestis, kus mitut-setmet sorti kilulisi poest koju saab tuua. Paistab, et nüüd saab Torontoski seda teha. Sortiment on küll lahja, kuid oma üllatuseks avastasin siinses Poola poes plastkarpi peitu pandud kilud. Tegelikult pole ma kindel, kas neid juba varemgi seal kaupluseriiulil pole olnud, kuid minule jäid need alles hiljuti silma. Leib on loomulikult minu enda köögi toode :)


Karbikaant kergitades vaatasid päris ehtsad kalad välja. Ainult ehk natuke pehmemad kui harjunud olen. Sellist korralikku fileed oli raske saada. Maitse poolest täitsa kilud mis kilud. Kui just kõrvuti võrrelda ei saa, siis suurt vahet ei teeks.


Peal inglisekeelne kiri balti sprottide kohta. Muud kirjad siis siinse maa kombe kohaselt prantsuse keelsed, ning lisaks veel tootjamaa seletus (mille järgi ei teki kahtlustki, et tegemist kiludega poleks). Mis ei ole vene keel, peaks olema valgevene keel. Sest just Valgevenest see toode siia mandrile tuuakse. Ma ei tea küll, mis ajast selles riigis kilusid püütakse, aga ma ei kavatase oma pead taolise küsimusega küll vaevama hakata. Peaasi, et ma kilu süüa saan, isegi kui ma Eestis pole :)

2 kommentaari:

  1. Anonüümne19/7/14 10:00

    Ehk ongi hea, et mitut erinevat toodet poeriiulil pole. Eile tekkis ka meil isu kiluvõileibade järgi, aga need kilud, mis meie poest koju tõime olid ainult soolased, vürtsi vaat et polnudki. Vali siis sealt mitme erineva toote vahelt see õige. Mis puutub aga kilude Valgevene päritolusse, siis kui hakata vaatama, kust üks või teine toiduaine pärit on, siis usu või mitte, aga siin võib poodidest leida ka Eesti või Soome riisi -K-

    VastaKustuta
  2. Noh Valgevenel nagu merepiiri pole, seega ikka Balti mere kilud, ilmselt lihtsalt nende kalalaevastiku poolt püütud ja kindlasti jube odavad kokkuostjale arvestades Valgevene palgataset. Maitselt olid igatahes väga head ja kõht lahti ei läinud ;)

    VastaKustuta

Võid siia jätta oma arvamuse. Need ilmuvad kohe-kohe! Nii et ainult kannatust :-)