23.11.10

Kõrvitsastritsel


Kõrvitsat jäi mul muidugi järele, ning osast küpsetasin magusat saia! Kunagine retsept on oma teed jalutama läinud (või olen selle imehästi kindlasse kohta pannud), nii et pidin uue otsima. Taas kord tänud Toidutarele, kust võtsin järgmise retsepti, kuigi kohendasin seda pisut. Eriti oluline on minu meelest soola rohkem panna! Ja mina panin ka kardemoni. Küpsetan oma saiad ahjukivil! Muretsesin hiljuti sellise suurema ristkülikukujulise, millele näiteks need kaks saia kenasti kõrvuti peale mahtusid (enamvähem selline nagu lingi alt üles hüppab)!

0.25 l piim
2 tl kuivpärm
2 tl sool
800 g kõrvits
150 kuni 200 g suhkur
150 kuni 200 g rasvaine
1 tl jahvatatud kardemoni
1 kg jahu

1. Tee leigest piimast (u 37 kraadi), pärmist ja osast jahust eelkergitus.
2. Koori kõrvits, lõika tükkideks, hauta vähese veega pehmeks ja suru pudruks. (Mina olen tegelikult kõrvitsa ilma hautamata riivinud, seekord panin osa piimaga blenderisse ning kasutasin seda nõnda. Ma ei tea, mis vahe tuleks, kui hautaksin, aga see tundub liiga tülikas :)
3. Lisa eelkergitusele leige kõrvitsapuder, suhkur, maitseained, sega hästi segamini, lisa jahu ja sõtku sile tainas.
4. Sõtkumise ajal lisa juurde poolpehme rasvaine.
5. Lase tainal soojas kohas kerkida, siis vormi piklikud pätsid või palmiksaiad, lase küpsetuspaberiga kaetud plaadil veel kerkida. Lõikasin taigna pooleks kahe saia jaoks. Siis omakorda ühe kolmeks ja teise neljaks ning rullisin piklikult lahti. Määrisin sulavõiga, raputasin peale suhkrut, kaneeli ja pähkleid. Keerasin rulli ning punusin palmikuks.
6. Määri pealt munaga ja küpseta 200 kraadi juures ahju alumises osas 25-30 minutit.
7. Jahtunud sai puista üle tuhksuhkruga.

4 kommentaari:

  1. Stritsel ehk maakeeli keerusai tuli ka väga hea, ma ei teadnudki, et seal ka kõrvitsat sees oli!

    VastaKustuta
  2. Selliste fotode ülespanemise peaks ära keelama, et asjatut kiusatust peale ei tuleks!
    Aga ahjukivi kavatsen endale küll osta.

    VastaKustuta
  3. Näm-näm-näm...mmmmmmmmm...palun üks kiirkuller!!!!!

    VastaKustuta
  4. ahjukivi on kindlasti üks parimatest ostudest minu köögis! eriti küpsetajale :)

    aga soola oleks võinud vist lausa 3tl olla! kui järele mõelda... vahel on pilt ilusam, kui tulemus :D

    VastaKustuta

Võid siia jätta oma arvamuse. Need ilmuvad kohe-kohe! Nii et ainult kannatust :-)