13.10.23

Vanad fotod uues kuues

Vahel jääb mul ette fotosid, mille kvaliteet pole eriti kiita. Mõned lausa mu enda omad ;-) Aga siin on üks, mis postitatud FBs (allpool) ja mis millegipärast haaras mind endasse. Neiu silmad on kuidagi nii erilised, vaatavad teadjana sulle otsa ja lausa puurivad sinust läbi. Ning ma mõtlesin, kui kergesti saab selle näo tuua tänapäeva, isegi kui soeng ja riietus vanaaegne. 

Loomulikult pidin proovima tema portree selgemaks teha, sest ega neist programmidest eriti puudus pole, mis teevad pool tööd sinu eest ära (vaata esimene foto). Lisaks on olemas rakendused, millega on veelgi toredam mängida, sest saad muuta kõike muud alates taustast ning soengutest, rääkimata meigist ning riietusest.

Ma ei teagi, mis see on, mis paneb mind süvenema nendesse vanadesse piltidesse, kus inimesed ise on ju minu jaoks täiesti tundmatud. Proovin pugeda nende hinge ja mõtelda nende mõtteid. Nii nagu ma mõnda majamuuseumi külastades katsun end panna endiste elanike kingadesse ning hetkeks sukelduda nende ellu. Ma olen ju Luxebourgi ühes tühjas lossisaalis lausa mõned valsisammud teinud. Kui kusagil kaamerad üleval olid, siis valvuril võis olla väga lõbus mind vaadata, ning õhtul söögilauas rääkida kiiksuga turistist :D Aga ma usun, et minusuguseid on veelgi, eks?!

Foto naisest, kes sündis 15.juunil 1886 ja suri 3.veebruaril 1971. Frances (Frannie) Virginia Lee Harrisel oli kokku lausa kaheksa last, kellest kõige viimane lahkus manalateele aastal 2006. Foto ise on tehtud umbes 1903, kui ta pikk elu alles ees. Võime ainult ette kujutada, milline see täpselt oli. Ega eelmise sajandi alguses asjad sugugi kerged polnud, kui just varakamast perre ei sündinud või sattunud. Mõlemad sõjad tuli üle elada, ja kuigi USA pinnal otseselt sõda ei käinud, siis nii nagu nüüdki näha, siis suuremad konfliktid, kuhu riigid on kaudseltki kaasa haaratud, mõjutavad meie eluolu. Teine foto on leitud näoraamatust, kus ta on vist mitu tiiru erinevatel seintel ära teinud. Ning ma ei imesta, sest see pilt on tõesti lummav.

Ja siin siis mõned variandid, kuidas ta võinuks näha välja, kui elaks rohkem kui sada aastat hiljem. Ehk näeb just nõnda mõni tema lapselaps või lapselapselaps välja :-) Mulle endale meeldib kindlasti see patsidega foto, milline sulle?

Ja peaaegu oleks unustanud Barbie versiooni :-)

6 kommentaari:

  1. Imeline töö piltidega! Muidugi, ka originaal on piltilus :)
    Kusjuures, olen samuti vanade fotode lummuses. Tegelen ema ja vanaema fotoarhiividega, isegi seal on palju võõraid.
    Aga ma pole kunagi mõelnud, et selline võimalus on: tuua inimene minevikust tänasesse päeva!

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Olen mõelnud selle peale, kuidas tegelikult võiks ikka nimesid juurde panna. Ühes grupis jagasin oma ema pilti, kes töötas noorena konduktorina, ja siis tundis keegi teine ära oma ema sama pildi pealt :-)

      Kustuta
  2. Anonüümne14/10/23 03:35

    Sinusuguseid turite on veel :D Hästi lahe fotomäng.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Nii tore, et minusuguseid on veelgi. Siis on valvuritel eriti lõbus :D

      Kustuta
  3. Maitse meil sama :D Patsidega ja patside all lahtiste juusetga lemmikud. Aga jah silmad on nagu lasersihik ;)

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Silmad on just need, mis tõmbavad pildi sisse. Ega ma iga fotoga niimoodi mängima ka ei hakkaks ;-)

      Kustuta

Võid siia jätta oma arvamuse. Need ilmuvad kohe-kohe! Nii et ainult kannatust :-)