19.05.19

Eurovisioon

Ongi jälle maailma suurim lauluvõistlus peetud. Võitjaks Holland. Mille üle ma üldsegi ei nuta. Oli üks mu lemmikutest, kelle võidu puhul rõõmustanuks. Järgmise aasta maikuus toimuvad Hollandis muide ka Invictus Games ehk siis Võitmatute mängud. Teiseks lemmikuks olid aserid. Kuulasin nende natuke "ilustamata" versiooni (vaata allpool video). Ja ikka meeldis. Oleks päris lahe olnud, kui Eurovisioon Aserbaidzhaanis toimunuks. Mitte, et ma ise sinna vaatama kipuks ;-)





Teisteks lemmikuteks oli Norra (eriti tänu osale, kus saamist laulja oma suu lahti tegi), Taani (kuidagi hästi armas ja südamlik), Shveits (rütmikas tantsulugu). Aga ma pean ka ütlema, et mulle meeldis samuti Belgia, mis ei jõudnud finaali :-/ Kindlasti oleks vahetanud mõne teise lauluga, mis lõpuvõistlusel laval. Eriti nendega, mis ei pidanud üldse oma koha eest võitlema.  Üldiselt ei ole ma üldse nõus arvamistega, et sel aastal oli valik kuidagi kesine. Ma mõtlesin hoopis, et imelik, kuidas ükski laul ei riiva kõrva ning on lõpuks päris kuulatavad (vist ikka paar olid, mida ma kiirelt edasi kerisin).

Eestil ei läinud lõpuks ju kõige halvemini. Jõudis finaali ja sai 19.koha. Kas mulle meeldis? Meeldis... kuigi ma oleks pigem meie eesti-armeenlase Israeli saatnud ;-) Kuulasin just praegu uuesti üle Hollandi ja meie Stefani lood üsna teineteise sabas. Ja mõtlesin, et ega meie oma poleks väga palju halvem olnud... Midagi sarnast jäi kõlama, midagi hingele... (Paistab, et ma pole ainus, kes seda märkas 😉 Tomi Rahula mõtiskleb, mis oleks saanud, kui meilt ka klaveriga poiss kohal oleks olnud.)

Eesti "Tormi" kohta veel kellegi arvamus, et see oli "all over the place". Alguses tundus nagu kantri, siis eurovisioon, siis ballaad, siis kantri jälle. Ma ei ole väga nõus, kuid saan aru, kuidas mõttelõng võis kerida. Kirke sõbrale ei jätnud ka erilist muljet, kuigi kiitis lauluhäält, ning imestas, kuhu kitarr vahepeal kadus ja jälle välja ilmus :-D Paistab, et see trikk jäi teistelegi silma ning sellest on mõnel pool kirjutatud. Aga... ajakirjanduses on iga äramärkimine ju suur asi ;-) Stig Rästa heliloojana on muidugi täiesti omaette klass ning läheb kindlalt meie muusika ajalukku. Ma loodan, et täitub ka ta unistus oma laulu laulukaare alt kuulda. 

Eesti esituse osas ei imesta, kui hakatakse hädaldama, kuidas kaamera otseülekande ajal trikke tegi. Ma ei arva, et see kuidagigi oleks mõjutanud lõpptulemust (küll aga võib see mujal Eesti "maailmapildile tuua", kuigi praegu paistab, et kitarritrikk on neil rohkem hambus). Tänapäeval on enamus fänne laulud juba varem ära kuulanud ning oma otsuse teinud. Vaatasin ka Victor Crone intervjuu üle. Ta tundus kuidagi kurb, et vähemalt 10 parema hulka ei jõudnud. Aga tal ei ole üldse põhjust selleks! Ta viis Eesti edasi ja me ei jäänud ju viimaseks ;-) Ilmselt tundis ta suuremat koormust, et oli teise riigi eest väljas. Ning alguses jäi ka mulje, et rootslased ei andnud üldse hääli. Ma oleks ka kurb, kui Eesti oleks mind ära unustanud (mitte et ma sellises olukorras olen kunagi olnud ;-) 

Suure uhke numbrina välja kuulutatud Madonna valmistas aga täieliku pettumuse. Mulle vähemalt. Mitte, et ta kunagi mu mingi lemmik oleks olnud. Ma kuulasin teda ja mõtlesin, et kui ta oleks olnud üks tundmatutest võistlejatest, siis poleks ta saanud isegi poolfinaalist edasi. Lavaline etendus polnud samuti midagi, millega uhkustada. Kuigi ta ju sellele ongi vist enamasti mänginud.

Seekord sundisin Kirke ja ta poiss-sõbra laule kuulama, sest nad jõudsid õuest just võistluse alguseks kohale :-) Meelitasin Islandi lauluga. Sest Taanielil (ei ole eestlane, aga nii kõlab Daniel natuke eestipärasemalt) on oma metal bänd. Aga lõpuks tuli välja, et ta pidas nende laulu liiga pehmeks, kuigi algus oli paljulubav. Lõpuks vist jõudsime järeldusele, et Norra laul oli hea. Niipea kui laulud lauldud, kadusid nad kärmelt Kirke tuppa. Palusid, et ma hiljem ütlen, kes võitis :-) Asi seegi, et nad ei vaielnud vaatamisele vastu. Eelmisel aastal olid meil mõned laste sõbrad külas, kellega koos jälgisime. Läbi brittide kanali. Kus oli päris naljakas kommenteerija. Kirke tuletas seda poole vaatamise pealt meelde, aga ma ei tahtnud ülekannet katkestada ning uut otsida. Kohalik telejaam, mis on pühendunud rohkem multi-kultile, on näidanud nii poolfinaale ning eile õhtul ka finaali, muidugi varem salvestatuna. Meil pole aga teleteenust. Pealegi on ju "elusast peast" palju põnevam vaadata. Ma ei ole nii kannatlik, et ei vaataks ära, kes võitis :-P Järgmisel aastal peaks ehk hoopis uuesti varakult ühisvaatamise korraldama. 

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

Võid siia jätta oma arvamuse. Need ilmuvad kohe-kohe! Nii et ainult kannatust :-)