18.02.09

Kõige...


Fakte Kanadast, mis mu laps homseks kooliaktuseks välja otsis. Ta kuulub kultuuripärandiklubisse ning nad esinevad homme.

Ontario on provintsidest kõige inimrohkem, elanikke on üle 11 miljoni.

Kõige kõrgem mõõdetud temperatuur on aastast 1937, kui Saskatchewanis mõõdeti juulikuus 45°C. Kõige madalam näit on 1947.aasta veebruarist. See oli Yukoni provintsis ja õhus oli külma -63°C.

Kõige suurem temperatuuride kõikumine registreeriti Pincher Creekis Albertas 1962. aastal. Tunni jooksul tõusis temperatuur -19°C pealt +22°C peale.

Kõige tugevam tuulekiirus mõõdeti 1931.aastal Quebecis ja see ulatus kuni 201.1 km/h (umbes 56m/s).

Kõige kiirem loom on Põhja-Ameerika antiloop – pronghorn kelle kiirus võib ulatuda kuni 98km/h. Veel umbes 20 tuhat aastat tagasi elas siin kohalik gepard, kelle eest pidi kiiresti jalga laskma. Antiloobid on ikka siin, aga gepardit mitte... kumb oli kiirem :)

Kirkel oli mitu päeva fotokas koolis kaasas ja ta võttis hulgaliselt pilte. Ta oli nimelt kiidelnud, et emme oskab imehästi video Kanada hümni taustaks kokku panna. Igaks juhuks oli õpetaja vanema õe käest üle küsinud, kas ma ikka sellega nõus olin :) Tegin muidugi asja hea meelega valmis ning olin ise päris rahul, õpetajad minu heameeleks ka! Lisaks piltidele torkasin 2-3 sekundilisi videolõikusid, mis olin nende etendustelt võtnud. Hetkel ma seda üles ei riputa, kuid panen siia ühe teise, mille leidsin Youtube'ist ning mis on minu meelest hästi tore ülevaade Kanadast.


3 kommentaari:

  1. Chinooki tuuled oli huvitav lugemine.

    VastaKustuta
  2. Ilus maa:) Pane kindlasti oma video ka üles!

    VastaKustuta
  3. Anonüümne20/2/09 01:40

    Palun tahan sinu videot ka näha. -K-

    VastaKustuta

Võid siia jätta oma arvamuse. Need ilmuvad kohe-kohe! Nii et ainult kannatust :-)