06.01.11

Juurviljakoorija jahil

Huvitav, kuidas teistes peredes on... meil on kindlasti oma lemmiknoad, mida pidevalt kasutame. Lapsepõlvekodust mäletan ühte, mis pideva teritamisega järjest kitsamaks kulus. Ei olnud meil ka mingit kartuli- juurviljakoorijat, ikka sai väike nuga pihku võetud. Alles ämma köögis toimetades avastasin, et välja on mõledud eriline imevidin :) Tegelikult olid ja on siiani proovitud poes pakutavad koorijad päris nürid! Tomi isa oli tubli ning teritas neid osavalt teravamaks. Aga kaugele ära tulles polnud kedagi enam teritamas :) Ja nõnda haarasin ikka väikese noa pihku, kui kartuleid oli vaja koorida... kuni ühel messil jäi silma müüja, kes kutsus porgandeid koorima. Kuulasin pisut kahtlevalt tema kiidusõnu, kui terav ja hea pakutav koorimisnuga on. Kuid kahtluspilved kadusid õige ruttu, kui ise selle kätte sain. Tekkis tunne, nagu oleks mulle võlukoorija pihku pistetud! Nii kergelt pole veel ükski nuga üle ühegi juurvilja libisenud, kusjuures lauale pudenev koor oli päris õhuke! Loobusin väga kerge südamega kümnest dollarist ning sain koju vahendi, mida olen viimased viisteist aastat kasutanud! Ja see pole sugugi nürimaks läinud!

Olen paaril viimasel korral Eestis olles väga puudust tundnud oma koorijast, mis kaugel Kanadas ja seekord otsustasin uurida, kust saaksin uue osta. Käisin taas kord kodumessil, kuid seal polnud jälgegi noamüüjast. Pakuti küll mingit sorti väga häid nuge, isegi koorimisnuga, kuid pidin neile teatama, et kahjuks pole see sugugi nii hea kui minu oma. Ega siis midagi, kodus istusin arvuti taha ning surfasin laias internetimaailmas juurviljakoorijate jahil. Viimaks leidsingi õige koha üles, kuigi ega see kerge polnud, sest mingit nime ega muud suunajat mul polnud (nimeks Rada). Panin viimaks eBays tellimuse sisse (oli kõige odavam minu jaoks, võib ka Amazonist tellida), torkasin virtuaalsesse ostukorvi ka ühe väikese noakese ning jäin ootama nende kojusaabumist. Nüüd on mul siis mitu koorijat, et ma ei peaks üksi köögis toimetama :) Ja väikese noaga olen ka imerahul! Kõik on pildil keskel. Vanem juurviljakoorija on pisut oma sära kaotanud, kuid mitte teravust! Pean ütlema, et ei kõhkleks neilt teisigi nuge ostmast, kui kunagi vajadus peaks olema!

4 kommentaari:

  1. Vaatan, et UK Amazon neid ei müügi. Kasutan ise Kuhn Swiss koorijat ja väga meeldib, koored eu jää kunagi kinni.

    VastaKustuta
  2. Mina mäletan ka lapsepõlvest paari nuga, mis ohtra teritamise järel kitsamaks jäid :)

    Mul on Tupperware koorija. Olen rahul. Teisi pole proovinud, ei oska võrrelda.
    Aga kartuleid koorin siiani tavalise noaga.

    VastaKustuta
  3. Soome Fiskars il on väga head nugade komplektid ja seal ka juurviljade koorija. Köikidel Fiskars tûûpi nugadel on eripäraks, et neil on eriliselt mugavaks tehtud käepide. See ei ole metallist ja kujult hästi käe järgi. Arvestab, et käsi ei väsi ära.
    Tulete ju Eestisse Soome kaudu. Olen neid viinud sûnnipäevakingitusteks. Nad muutuvad esimeseks noaks, mida haarad.

    VastaKustuta
  4. Anonüümne9/1/11 05:07

    Sattusin televisioonis (90.ndate alguses) nägema saadet Viive Rosenbergiga (Eesti tuntud kartuliaretaja), kes muuseas mainis, et kui satute välismaale, siis kõige muu seas oleks tore osta perenaisele kaasa kingituseks kartulikoorija. Sedasama nuga ta siis ka demonstreeris.
    Ostsingi endale kartulikoorija (juurviljakoorija) oma kõige esimeselt välisreisilt Rootsi. Aasta pidi olema 1994 (vist) ja seesama koorija on siiamaani terav (pole kordagi teritama pidanud) ja töötab imehästi. -K-

    VastaKustuta

Võid siia jätta oma arvamuse. Need ilmuvad kohe-kohe! Nii et ainult kannatust :-)