30.11.23

Lihtne köögiviljasupp

Jätkan oma seeriat koduvideotega toidutegemisest. Ma olen kindel, et nii mõnedki valmistavad kodust suppi just nõnda. Või peaaegu, sest iga perenaine paneb oma äranägemistjärgi neid asju sisse, mis just talle meeldivad. Või mis parasjagu kodus olemas on. Ma muidugi ei tea, kui paljud viitsivad kontidest ise supipuljongi keeta, aga vahel ju võib. Retsepti leiab Eesti Elu lehelt. Kuna ma hetkel kurguvalu ja köha küüsis, siis supp kõlbab mu ellu väga hästi. Kuigi nii põhjalikult seda ette ei võta. Sain mõned kukeseenesupi pakid Rootsi jõululaadalt (mis siiski sel aastal jäi toimumata, aga asju sai siiski tellida). Väga kukeseenemaitselised on need. Üldiselt pean ütlema, et supp on kindlasti üks lemmikumatest roogadest, mida söön. Isegi Mari arvab seda. Toomas sööb lihtsalt kõike, mis teen. Kuigi vahel torisedes :-) Mis on sinu lemmiksöök, jaga minuga, kui juhtud siia lehele :)

9 kommentaari:

  1. Mulle meeldib nii põhimõtteliselt söök kui niisugune. Aga supp on tõesti üks väga tore söögiliik. Ritsik küsis kunagi, kas keegi oskab soovitada koogisöömise asemele muud lohutustoitu ja ma hüüdsin kohe "supp!" ja sain oma kurvastuseks vastuse, et tema arust ei ole supp lohutustoit, vaid lihtsalt toit.

    mis tekitas esiteks segadust, sest miks siis lihtsalt toit ei lohuta? ja teiseks oli mu jaoks hämmastav, et kõigil ei olegi supp toitude hulgast esimeste valikute hulgas.

    neis restoranides, kus ma hinna poolest kõige rohkem käia saan, on supp tavaliselt just see kindla peale minek, milles ei pea pettuma.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Ma söön koogi asemel pigem suppi :D Üldse olen avastanud, et mida vanemaks saan, seda vähem koogid silma särama löövad. Nii et supp on tõesti hea. Olgu see kasvõi pakisupp, mida ma siin paar päeva "joonud" olen, sest kurk valus ja köha vaevab. Kui magusast rääkida, siis lohutussöögina, või õieti joogina, teen endale kuuma kakaod (ikka päris pulbrist ja natukese kaneeliga) ning panen vahukoort peale (ikka päris enda vahustatut). Siis on hea olla :-)

      Kustuta
    2. mul sama lugu, et magus hakkab vanuse lisandudes järjest vähem huvitama. Täiskasvanuseisus täiesti maha visatud - saaks osta nii palju jäätist ja kommi, kui palju tahan, aga ei taha kahjuks eriti.

      Kustuta
    3. koroona elasin peamiselt kiirnuudlite najal üle, kusjuures kui nad ära tüütasid, siis just sellepärast, et nuudleid ennast oli palju, puljongit oleks rohkemgi luristanud.

      ja niipea, kui end paremini tundsin, tegin tomatimahlast, purgiubadest ja vürtsidest kiirsuppi ja olin õudselt rahul.

      Kustuta
    4. On jah, mahavisatud :-) Vahel ikka ostan midagi magusat, aga siis kipuvad need seisma jääma. Lõpuks segan kõigest konjakitrühvleid kokku. Hetkel sügavkülmas terve ports. Välja ei saa jätta, sest ei sööda küllalt kiiresti ära.

      Kustuta
  2. Paar päeva tagasi tegin mulgikapsaid. Hea lihtne teha, kui ahi just köetud: hapukapsas, kruup, peekoniviilud ahjupotti. Paar-kolm tundi ja ongi valmis.
    Mulgikapsad on aastakümneid mu lemmik söök olnud. Olin siis kuskil algklassis, ema oli pikalt komandeeringus, ja isa andis mulle iga päev raha, et saaksin lähedal asuvasse sööklasse sööma minna. Söökla "Võit" vist oli nimi, Pärnu kesklinnas.
    Raha poolest oleks saanud rohkem kulutada, aga ma järjekindlalt iga päev sõin kartuleid ja mulgikapsast. Lihtsalt nii maitsev! 27 kopikat maksis ;) Nüüd vist söögikohad nii lihtsat toitu ei paku!
    FB-s eile keegi jagas 1930. aasta nädalamenüüd. Seal jäi silma tatratangusupp. Kui suppidest rääkida ;) No ma polnud enne kuulnudki!

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Mulgikapsaid ma ma vist endale esimesena taldrikule ei tõstaks. Õieti ei olegi ei tea mist ajast neid saanud. Äkki peakski ette võtma. Muide, ma unustasin seekord supi sisse kruupi visata. Tihtipeale lisan seda ka oma supi sisse.
      Ma nägin seda menüüd ka. Aga ei uurinud väga. Tatratangusupp tundub huvitav. Kas näiteks võiksin kruubi asemel hoopis tatart lisada ;-)

      Kustuta
  3. Hapukurgisupp (rassolnikulaadne) ja bor#isupp on mu lemmikud. Aga magusaga: mida vanemaks, seda maiamaks! Kahjuks...

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Rassolnik oli üks purgisuppidest, mida lapsena ikka sõin. Ega vist muud purgisuppi ema ei ostnudki. Ei teagi miks. Boršisupp meeldib ka, aga ei tee väga tihti. Sest kõik ei söönud. Võikski jälle teha :-)

      Kustuta

Võid siia jätta oma arvamuse. Need ilmuvad kohe-kohe! Nii et ainult kannatust :-)