12.04.11

Mälestused

Hille Karm "Helgi Sallo - Helgib ja heliseb", Margit Kilumets "Ita Ever - Elu suuruses", Meelis Kapstas "Reet Linna - Paljugi võiks öelda", Maire Aunaste "Viis aastat peidus",  Käbi Laretei "Otsekui tõlkes", "Tiina Toometi loomalood"

Eelmisel suvel Eestis olles lugesin läbi päris mitu mälestusteraamatut, mis raamatukogust kätte sain. Lisaks need, mida kohalik Tartu College'i raamatukogu pakub: Helgi Sallo, Ita Ever, Reet Linna, Maire Aunaste, Käbi Laretei. Esimesed kaks kindlasti sellepärast, et nad on olnud alati mu ühed lemmiknäitlejad. Reet Linna raamatu kohta olin oma sõbrannalt kuulnud mitte just väga kiitvat arvamust - liiga ennasttäis naine, väitis ta, ja ma pean nõustuma... Millegipärast pole ta mulle kunagi ei laulja ega teleesinemiste põhjal kunagi meeldinud. Raske on seletada sellist subjektiivset arvamist... Lootsin, et raamat muudab seda. Aga ei muutnud...

Ja Maire Aunaste kõditas uudishimu, sest ühel sügisel Eestist lahkudes, ilmus just ta Ameerika-kogemuste lugu ning sattusin ka nägema tema lühikest intervjuud "Hommikutelevisioonis". Pean ütlema, et mulle meeldis Maire aus, ilma ilustamata jutustus. Tean päris mitmeid, kes Kanadaski on illegaalselt töötanud ja elanud, ning ega see alati meelakkumine pole olnud. Mul on endal hea meel, et pole kunagi seda kogenud!

Kõigi nende kuulsuste kõrval lugesin hiljuti läbi hoopis ühe loomaarsti mälestusteraamatu, mis lausa eriliselt võlus ja mille ausalt öeldes kõigi nende eelnevate ette tõstaksin! Ta kirjutab oma kogemustest nõuka ajal ja nüüd. Väga lahe lugemine, ei mingeid näpuga näitamisi ega kibestumisi, mis mälestusraamatutesse vahel sisse poeb. Soovitan kõigil loomaarmastajatel see kätte võtta. Mitmeid häid soovitusi sain sealt oma kutsa kasvatamiseks :)!

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

Võid siia jätta oma arvamuse. Need ilmuvad kohe-kohe! Nii et ainult kannatust :-)