26.05.23

Kassiistuja

Ilmselgelt pole "kassiistuja" sõna olemas. Ma võtsin lihtsalt keeleuuendaja rolli ja võlusin inglise keelest otsetõlkes välja. Cat sitter on isik, kes on lahkelt andnud nõusoleku pererahva eemaloleku ajal nende kassile või kassidele pai teha. Vahepeal ka natuke süüa anda ja liivakasti puhastada. Taoline tegevus ei tarvitse alati üldsegi omakasupüüdmatu olla ning teenust pakutakse lausa ametlikult raske raha eest neile, kes tahavad korrakski kasside juurest näiteks Kariibimere saarele puhkama minna.

Minu õlgadele langes kassiistuja roll, kuniks Kirke oma hambatehnikust kursuseõe pulmas ära käib. Ja üsna kaugel. Lausa Hawaii saarel. Mis tähendab, et mina olen ainuke, kes pole seda kohta meie perest külastanud (see tähendab Hawaiid ja mitte korterit). Kui välja jätta koerad ja kassid. Ja jänesed, kes aias hüppavad. Või saaks neid pere hulka lugeda? Skunk, kes aegajalt öösiti meid oma lõhnabuketiga üllatab, võib naabriperre kolida. Anname siin majas kõik ühel häälel selleks loa.

Kirke juures elab meie siberi kass Mango, kelle neiu endaga kaasa võttis, kui välja kolis. Ühel hetkel tekkis neile veel üks must pikakarvaline kõuts, kes tuli varjupaigast. Kas nüüd sellepärast või lihtsalt geenidest, aga ta on eriliselt arglik isend. Vaevalt annab näole, kui me külas käime. Mõnikord näen ainult tema rohelisi silmi kusagilt piilumas. Tumeda voodi taustal võib ta vahel täiesti ära kaduda :D Kui siis keegi prooviks näpata ukse kõrvale tõstetud veinipudelit, siis tasub ettevaatlik olla, sest ega kasside puhul ei tea kunagi, mis ja kuidas. Ning ei ole mõtet hakata proovima, kui teravad ta küüned või hambad on. Kirke teab hästi, kuhu pudelid ära panna ;-)

Vaesed kassid olid ikka väga hädas, kui perenaine ära. Ei ole ka enam ju perenaise poiss-sõpra seal. Sest nende teed läksid eelmisel suvel lahku. Siis kui Kirke minult jah-sõna välja pinnis. See tähendab, kui ta teadis, et olin panka pensionile jäämise ehk lahkumisavalduse sisse andnud. Ta arvas, et ma jätkaks tööd, kui ütleb, et nad pole enam koos. Ikka laenu pärast, mis meil korteriostuks majale võetud on. Aga ma ei arva, et see oleks mu otsust mõjutanud, sest olin nii valmis kui valmis lõpetama orava moodi rattal jooksmise. Selle kõige kõrval on olnud huvitav asjade areng tema exiga. Sest meie saame noormehega endiselt hästi läbi. Ta et peaaegu käis minu ja Mari õlal nutmas, kui see juhtus. Paar päeva tagasi arutasin Taanieliga, kas ta oleks nõus ühte ukraina peret autoostu juures abistama, et neid ninapidi ei tõmmataks. Olen veel ühe pere "omastanud", kus ema on töötanud perearstina (kardan, et tal saab raske siin samamoodi jätkata) ja isa on meistrimees. Neil on kaks väikest last. Oh, ja Kirke ex oli nõus aitama ;-)

Aga nüüd läks jutt ju kassidest eemale. Igal juhul on see must kass - Lilith - ilmselt nii suures inimese läheduse puuduses, et viimaks julges ta mind nuusutama tulla, ning lõpuks andis loa väike paigi teha. Samas näen, kui pinges vaeseke on. Iga hetk liiga kiire liigutuse või mingi müra peale valmis põgenema. Loodetavasti ta ikka mäletab tulevikus ka, et ma olin hea seltsiline ;-)

Ning... mis te arvate, millega tegeleb üks ema, kes satub omapäi lapse korterisse. Ei, üldsegi mitte teleka vaatamisega (noh, peaaegu), vaid enesest mõistetavalt koristamisega :D

Ning loomulikult tekkis mul suurepärane mõte, et lapse sünnipäevaks kulub üks tolmurobot kõvasti ära. Nüüd vaja see veel enne Kirke kojutulekut üle kontrollida, kas ikka töötab hästi. Ning võib olla muuseas vaatan veel mõne Ringvaate saate. Äkki poeb Lilith mulle lõpuks isegi sülle!

3 kommentaari:

  1. Anonüümne27/5/23 03:40

    Ohh õudust! Minu ema maja ja kassi valvamine oleks jäänud viimaseks korraks kui ta koristama oleks hakanud. Aga muidu on lahedad karvakerad - kas robot ikka saab hakkama selle karvade määraga või läheb umbe?

    VastaKustuta
    Vastused
    1. On tõesti armsad kiisud. Mõnikord mõtlen, et võiks ikka endal ka jälle olla, aga mõistus ütleb, et aitab kahest koerast küll praegu.
      Proovisin roboti ära ja paistab, et saab hästi hakkama. Ma küll tühjendasin vahepeal igaks juhuks tolmukogujat. Ma arvan, kui üle päeva või kahe päeva tagant üle lasta, siis pole probleemi.

      Kustuta
  2. Nagu kuulsin siis võin täienduseks lisada, et must kass roniski omal algatusel kaasale sülle. Tütar õnnelikult kodus ja põõnab kahe kassi seltsis reisiväsimust välja.

    VastaKustuta

Võid siia jätta oma arvamuse. Need ilmuvad kohe-kohe! Nii et ainult kannatust :-)