Iga lapse jaoks arvestatakse umbes 15 minutit ning kui peres mitu last, siis püütakse intervjuud võimalikult lähestikku maha panna. Kuigi seekord läks neil arvestused pisut segi, sest Kirke ja Mari ajad olid ainult viieminutilise vahega kirjas. Otsustasime siis, et mina kuulan Kirke kohta käivad jutud ära ning Tom Mari omad. Nii on Tomil kindlustatud hea tuju, sest Kirke puhul ei saa kunagi kindel olla.
Aga nagu tunnistuste järgi selgus, oli Kirke end täielikult ületanud. Õpetaja kiitis teda väga. Kirke küsib alati, kui millestki aru ei saa ja jääb mõnikord vahetunnil klassi, kui ta tahab abi. Matemaatikas on ta eriliselt tubli olnud (Tom on kõvasti tööd teinud). Kirjutamine ja lugemine muidugi lonkab pisut (see oli minu kommentaar), kuid õpetaja nimetas, kuidas ta on juba nende esimeste kuude jooksul näinud paranemist, mis mind muidugi väga rõõmustas.
Eks me ole tõesti palju vaeva sügisel näinud ja see ei tähenda, et me varem hooletumad oleme olnud. Põhiline probleem on olnud Kirke ise, kes püüdis igat pidi õppimisest kõrvale hiilida ning meil lihtsalt kadus aegajalt kannatus, et teda pisut rohkem tagant tõugata. Hetkel on ta ise väga püüdlik olnud, ning see on suureks abiks (nii meile kui talle endale)!
Mariga on asjad palju lihtsamad. Ta on hoolas ning kohusetundlik. Õpetaja kommentaar oli, et ta võiks julgemalt oma arvamust avaldada (näiteks vastustes küsimustele). Kuulasin täna just Kukust Eesti koolilaste edust, kes tulid oma teadmistes teisele kohale. Ühe kooliõpetaja kommentaar, kellel ka Soome kogemus: rohkem elulisust ja praktilist õppetööd oleks vaja Eestis. Ja ma nõustun. Seesama Mari õpetaja soovitus jagada oma kogemusi, mitte toetuda kuivadele faktidele, mida ma ise oma koolipõlvest mäletan pähe tagumas.
Meie lohutuseks ei ole Kanada koolid sugugi mitte eriti halvemad. Teadusainetes olid 15-aastased kanadalased Soome ja Hong-Kongi sabas kolmandad (jagades seda kohta muide muuhulgas (Eesti, Jaapani ja Uus-Meremaaga). Uurisin natuke neid numbreid (PISA tulemused) ning tuleb välja, et Kanada provints Alberta oleks võinud seista kohe Soome järel teisel kohal (ega Onatariolgi väga kehvasti ei läinud). Lugemises jälle on Kanada samuti esimeste seas (millegipärast on Eesti kusagil kaugemal tagapool nagu matemaatikaski...). Siin on link leheküljele, kust võib lähemalt tutvuda, milliseid ülesandeid õpilased pidid täitma.
Minu meelest on suur osa, kuidas lapsed õpivad sellel, kui palju nad ise on valmis õpingutesse pühenduma. Muidugi on tähtis head võimalused koolis käimiseks ja kindlasti aitab palju kaasa, kui klassi ees on õpetaja, kes asja südamega võtab.
Kokkuvõttes ütleksin: mis aitab Eesti või Kanada kõrgel kohal istumine kaasa lapsele, kes sugugi ei viitsi oma õpikuid lahti teha, ükskõik millises ülikiidetud koolis ta käib...
AN ENDING LIFE
Life is a candle,
Ready to burn out,
It lasts for a bit,
But then is put out.
Life is a treasure,
Wich only lasts so long,
But then is gone from your grasp.
Life can last for just a blink,
usually longer,
But all the same,
it will always end,
and you don't have another one to spare.
So treasure it while you can.
WINTER LIFE
The winter is cold,
here with us since the old.
the winter snow,
will make you go.
Winter's night like winter's day,
though it may be a bit more gray.
Daytime's a blinding white,
Even without a cloud in sight.
In winter you can sled,
with a scarf made of red.
Playing with the frozen water,
making a small flying saucer.
Through the frigid air,
a family'll take care,
of the child who lost his mitts,
to get his gifts.
Haikud:
ANGEL TREES
Trees forever bloom,
With the light of the angels,
Who sing 'round those trees.
FALLING BUG
Had its wings pulled off of it,
Now the bug just falls.
COMING AND GOING
A family went screaming,
The millipede left.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar
Võid siia jätta oma arvamuse. Need ilmuvad kohe-kohe! Nii et ainult kannatust :-)