07.11.11

Panniga köögis


Hiljuti sattusin taas kord arutama teemal, millist panni ma köögis kasutan, ja otsustasin natuke siin sellest kirjutada. Kindlaks lemmikuks on tavaline malmpann, mis leidis minu juures kodu juba hea mitu aastat tagasi, kui olin tükk aega kaalunud, millise panni puhul saan kuumuse nii kõrgele ajada, et siis lihatükk mõnusalt särisedes ilusa tooni külge võtab ja koos panniga ahjugi võin torgata, kui soovin.

Oli teine ostes selline päris hall otse tehasepingilt tulnud, "soolamata ja õlitamata". Määrisin siis rasvaga kokku ja torkasin mitmeks tunniks ahju. Kuid siin müüakse ka juba "valmis" panne (Lodge näiteks), selliseid kenasid, mis lausa läigivad süsimustalt. Mul on pann kodus olnud tükk aega ja näeb samasugune lõpuks välja :)

Viskasin viimaks oma teflonpannidki ära (peaaegu, üks pisike jäi ikka alles, aga ma ei võta seda tihti välja) ja kasutan malmpanni kõigeks. Ka pannkookide ja muna praadimiseks (mida alguses natuke kartsin teha). Kunagi lugesin väga skeptiliselt väidet, et malmpann ei võta toitu kinni just nii nagu teflon. Nüüd tean, et õige kasutusega ja hoolitsusega on sel väitel tõsi taga! (Olen nüüd piilunud lisaks Green Pan'i, aga siiani ongi see ainult piilumiseks jäänud, võiks ehk selle viimase pisikese tefloni selle vastu vahetada.)

Soovitav on malmpann aeglaselt soojaks ajada ja nagu ikka kuuma panni peale asjad panna. Lisan alati pisut õli, mitte liiga palju, kuid tegin seda tefloni puhul ka, sest tahan natuke maitset saada. Peale kasutamist "õlitan" uuesti sisse (kusagilt lugesin, et seda peaks ka tefloni puhul tegema!). St jahtunult kas pesen sooja veega ja õlitan, või hõõrun jämeda soola ja õliga või pühin lihtsalt kergelt üle (näiteks peale pannkookide küpsetamist). Olen vahetevahel õlitatuna pannud ahju "maitsestuma".


Toitu ei tohi pannile vedelema jätta, liiga pikk ligunemine vees ei mõju ka hästi. Kuigi väidetavalt annab kergelt rooste läinud panni päästa. Kasuteguringa on raua lisandumine toidule, selle asemel et keemilisi lisandeid pannilt juurde saada. Keemiat on toiduski juba küllalt :)

Ja kuidas ma saan märkimata jätta, et lisaks kasvatab pannike veel musklit ka (vajadusel kasuta või relvana :D  Kaalun ikka ühe suurema samasuguse muretsemist! Mul on tegelikult veel üks emailmalmpann olemas, mis sobib imehästi hautisteks.

Ja mis veel... mul on keraamiline pliit ning siiani särab see sileda ja kriipsudeta vastu (muidugi kui kenasti pestud :). Nii et saab malmpanni ka sellel kasutada. Tähtis on muidugi, et ühtegi anumab pliidil ei "lohista".



Ilmselt nõuab malmpanni omamoodi harjumist, sest tahab hoolega ümberkäimist, kuid ma ei vahetaks oma panni mitte ühegi teise vastu :) Kui varasemalt pidin ikka aasta-paari tagant uue teflonpanni koju tooma, siis nüüd võin vist oma testamenti kirja panna, kes malmpanni järgmisena pärib :D

5 kommentaari:

  1. Malmpann on kahtlemata üks võimsamaid leiutisi üldse! Põen siin kohutavalt nende varem ära visatud tefloniga kaetud plekitükkide pärast.

    Varsti jõuan ilmselt kuutopsikeseni ka :P ja vaimustun samamoodi.

    VastaKustuta
  2. Mul on 6 aastat olnud malmpann ja ikka ei saa ma sellega hästi läbi :S
    Nii, et mina jään siiski teflonpanni juurde :D

    VastaKustuta
  3. Kummaline, et Sa just malmpannist räägid! Kaalun juba mõnda aega ühe ostmist, aga ei tea, millist valida. Neid on erinevaid ja hinnad ka seinast-seina. Meil samuti keraamiline elektripliit.

    VastaKustuta
  4. Ma olen ka malmpannist ainult head kuulnud, aga see on ju nii paganama raske! See vist on ka p6hjus, miks see mul endiselt veel ostmata on. Vahepeal sattusin suurde vaimustusse wok-pannist, sest mul on nyyd gaasipliit, mille peal on m6nus wokiga syya teha. Aga ma ei tea, mida ma valesti teen, igatahes on mul juba kaks wok-panni katki lainud. Teflon on kuidagi (minu meelest) liiga kiiresti hakanud lahti kooruma, kuigi tegemist pole olnud mingite odavate pannidega. Nyyd olengi neist jalle loobunud.

    Tervitades,
    Eva

    VastaKustuta
  5. Malmpann on tõesti raske, aga harjub minu meelest kiiresti ära. Teised tunudvad juba sulgkergetena :)
    Minu ostetud pann oli päris odav, ega neid tol ajal eriti massiliselt pakkumisel polnud. Nüüd tundub, et need on tasapisi populaarsust kogunud, kuigi mõnede hinnad võtavad hinge kinni :) Peaks vaatama võimalikult tasase pinnaga panni, ja ise selle õlitamine pole eriti keeruline, kui mõne hea odavalt kätte saab.

    VastaKustuta

Võid siia jätta oma arvamuse. Need ilmuvad kohe-kohe! Nii et ainult kannatust :-)