02.04.20

Jälle mina Torontost nr 2

Eile oli esimene päev kahe nädala jooksul, kui ma tundsin, et söögiisu on tagasi tulnud. Mis peaks olema küll üks hea märk. Isegi, kui ma olen õhtuks üsna väsinud. Eriti, kui päeval olen olnud tööga seotud ja arvuti taga istunud. Aga mingi uus energia hakkab tagasi tulema.

Ma pean ka tunnistama, et mu tuju on käinud väga üles alla. Kuna ma pole ju tegelikult nii pikalt väljas "inimeste seas" olnud (mitte et tänasel päeval just keegi seda väga prioriteediks peaks), siis olen olnud omamoodi mullis. Minu jaoks jäi elu seisma, kui alles hakati suurema häälega rääkima, et kõik Kanadasse tulijad peaksid end teistest isoleerima. Olen ainult uudiseid lugenud ja kuulanud seda, mida Toomas minuga jagab. Pean ütlema ka, et kuigi mul oleks justkui palju vaba aega lugemiseks, siis see on millegipärast viimane, millega tegeleda tahaksin. Sirvin pigem ka uudiste kanaleid ja siis teises äärmuses möldisin end TikTok kasutajaks. Sest mu teine pool, mis mullist välja jääb, kipub vahel pisut väga masendavalt kogu maailma nägema. Siis, kui süvenen, mis tegelikult käimas on. Nii et need TikTok lühikesed üllitised on suurepärane võimalus kõigest ja kõigist välja lülitada. Muide, Kirke teatas eile, et temal on nüüd ka konto. Khmm...khmm... jälle on emme kiirem olnud 😄 Ja kuna mulle meeldib torkida ja uurida selliseid asju, siis pidin endale selgeks tegema, kuidas päriselt asjade üleslaadimine käib. Nii et ühe postituse tegin ka, sellise hästi tagasihoidliku kassifotodest, millel on üks laik... Kirkelt 😁

Aga nüüd natuke jälle uudiseid Torontost. Kõigepealt on nüüd Torontoski kohustus võõrast või sellest, kellega sa koos ei ela 2 meetrit eemal hoida. Kui sa seda ei tee, siis võid kuni 5 tuhat dollarit trahvi saada. Nagu Toomas on kinnitanud, siis politsei on palju suuremate jõududega väljas. Nii et parem sellest reeglist kinni hoida. Mul on igaks juhuks olemas ka kiri töö poolt, milles kinnitatakse, et kui ma õues olen, siis liigun töö ja kodu vahet. Ma pole veel kuulnud, et kedagi just väga vahele võetud on. Aga parem olla valmis.

Vaatame, kuidas tullakse toime ühistranspordiga, kus teatud liinid on väga täis olnud. Eriti pahased on tervishoiutöötajad, kes peavad hommikul täis bussides või trammides tööle sõitma (väga palju haiglaid asuvad Toronto kesklinnas). Ühistransport on nüüd välja hõiganud, et nad suurendavad siiski busside arvu tihedamatel lõikudel. Ning on tulnud ka korraldus, et üle 10 inimese ei tohiks vagunis olla. Samas... Ontario juht on ka nimetanud, et vajalike töötajate nimekiri pidi varsti natuke lühemaks minema (ma juba nimetasin, et minulegi tundus, et kes siis õieti kodus on...) Näeme, mis saab.

Veel üks suurem uudis on see, et kõik rahvarohked üritused on tühistatud kuni juuni lõpuni (juunis toimub tavaliselt näiteks vikerkaarelippude paraad, mis toob hästi palju elevust ja muidugi inimesi linna). Mõned kevadised asjad, mis lükati juunikuusse on otsustatud üldse ära jätta. Sealhulgas suur käsitöö näitus-müük, mis meie naispere lemmik. Nad küll lubavad korraldada mingeid virtuaalseid sündmusi. Aga ei oska veel ette kujutada, kuidas ja mis. Ootame ka, mida öeldakse Toronto kohta, kas oleme "lukus" kuni juuni lõpuni. Nimetasin siin enne, et igaüks võib oma sümptomid üles lugeda ning siis teeb üks veebileht järelduse, kas oled haige või mitte ning saad vaadata, kus kui palju viirusekandjaid on. Nüüd on aga Ontario valitsus avalikustanud nimekirjad kinnitatud juhtumitest. Ei-ei... mitte koos nimedega. Juures on selgituseks sugu ning umbkaudne vanus.

Ontario koolide kevadvaheaega pikendati vaheaja alguses kohe kahe nädala võrra, mis tähendab, et nad peaks varsti kooli minema, kuid nüüd on juba välja hõigatud, et ei mingit kooli vähemalt maikuu lõpuni. Kuna koolid peaksid töötama juuni lõpuni, siis annaks see võimaluse justkui midagi veel ära teha. Aga arvestades üsna mustana kõlavaid kõlakaid, siis ilmselt saab kooli tagasi alles septembris. Need mustad stsenaariumid olevat meie provintsi (ja ma kujutan ette kõigil) juhtidel teada, aga inimesi ei taheta mitte ära hirmutada. Nii palju on välja hõigatud, et väga suure tõenäosusega liigub Ontario Itaalia või Hispaania mustris. Liiga palju on inimesi, kes ei võta kogu asja tõsiselt. (Neid ridu kirja pannes, jõudis minuni teade, et provintsi juht Dough Ford, tahab kõik avalikustada. Ning eraldab 12 miljonit dollarit inimeste vaimse tervise toetamiseks... Hmm...) 

Töötus Ontarios ja Kanadas kasvab ka vuhinal. Ontarios kadus kuuga 300 tuhat töökohta toitlustuses, üle Kanada juba varsti miljon. Samas on mõned restoranid kiirelt oma tegevust ümber korraldanud. Võtavad vastu tellimusi ning toimetavad kohale. Üks avas uksed kui väike nurgapood, kust saab isegi tualettpaberit osta 😏 Töötuna kodus istumine ei mõju samas sugugi kõigile väga hästi. Eriti kui ühel hetkel oled külma reaalsuse ees, et sul lihtsalt pole enam raha, mille eest toitu osta. Kas tõesti jõuame ühel hetkel toidukupongideni. Ausalt... mida rohkem mõelda... siis seda süngemana võib kõik paista. Mispeale on vaja kiiresti üks kiisu pilt siia panna, et mõtted liiga mustaks ei kisuks... 😉 Ja ei, kiisu ei ole hiiglane, kuigi on üsna suur küll, nii et teda jätkub kõigile kallistamiseks. Kõik oleneb, mis nurga alt pilti teha.
Toronto elanikke manitsetakse ka, et nad muudaksid oma poeskäimist. Et see ei ole mitte koht, kuhu sa saad suhtlema minna. Et käi seal üksi ja kord nädalas. Hetkel tundub tõesti, et see on ainuke koht, kus teisi näed... aga sellest me peame ju hoiduma... Teisalt on laienenud suhtlemine oma naabritega. Ollakse valmis üksteist aitama. Isegi mina tõmbasin endale NextDoor rakenduse, kus ümbruskonna inimesed jagavad uudiseid või paluvad abi või ... mõni hirmutab ka. Nagu kirjutas üks täna, et ostke hästi palju asju, sest hinnad lähevad varsti mitmekordseks. See paanika veel puudus... Aga näitab, kui kergelt saavad alguse kuulujutud. Võib vaadata kanadalste toredat reklaami rakendusele ;-) Klõpsa siia.

Nüüd sai küll uudiseid söögi alla ja söögi peale. Jälgime aga edasi, mis toimumas on...

9 kommentaari:

  1. Ohh, tiktok on nii mõnus aja surnukslöömise koht! Ja ma ei piirdunud niisama natuke piltide ülespanemisega :D Ma vabandan end välja väitega, et tegelt ma ju armastan amatöörnäitlemist :P

    Aitäh kassipildi eest! Muarust on väga armas, et kassiomanikud niiviisi kassiarmastajaid rõõmustavad.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Tegelikult ei peakski mingeid vabandusi otsima. Küll need noored ükspäev aru saavad, et pole mingit vahet, mida ütleb su vanus numbrina, oled ikka sama inimene. Kui sinus on seikluslikkust, siis jääb see sinuga alatiseks... kui oled ettevaatlik, siis ei saa sa sellest nii kergelt lahti. Enamasti on ikka nii. Aga mulle meeldivad samas need vanemate kasutajate ninanipsud noorematele "kriitikutele".

      Kustuta
  2. ma jälgin ka neid päris vanu inimesi, kes erinevaid videosid teevad. negatiivsusest üritan hoiduda. aga ma tegin ühe eestikeelse lipsync lauluvvideo, kuhu eesti lapsed kirjutavad lihtsalt kommentaariks, kole vms. (no teised jälle kirjutavad, et ilus). ma siis mõtlen, et kui vägivaldne peab olema lapse perekond, kui tal on vajadus internetis halvasti öelda. et kurb kuidagi. samas on mul sellel videol kõige rohkem laike, et ma olen rahul :D

    VastaKustuta
  3. tiktokkerid, äkki teie oskate öelda, kuidas on kõige kergem ja vähem arvuti ressurssi võttev videoid töödelda. Kas otse veebis saab?

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Mille jaoks sul seda vaja on? Milliseid videosid teed? Ise olen avastanud, et telefoniga on kõige kiirem ja lihtsam teha, eriti, kui oled telefoniga filminud ka.

      Kustuta
    2. Õpilastele harjutuste ettenäitamiseks. Teen ühe vana nutifonirondiga, aga vähemalt esimese hooga ma seal kärpimisvõimalust ei näinud. Kas see võimalus peaks olema kohe videot tehes näha või tuleb seda kuskilt telefoni mööda taga otsida ja on eraldi tarkvara?

      Kustuta
    3. Kui ma video lahti võtan, pakub ta võimalusteks ainult "delete", "Share", "subtitles" ja "details" (mis annab pmst sama infot nagu MS Office'i tekstidokumendi "properties"). Alla ma sellesse telefoni mingit uut tarkvara laadida ei saa, ta on liiga vana, teda ei saa isegi hetkeks internetti lasta, kohe jookseb kokku.

      Aga diktofoni ja kaamerana töötab iseenesest päris korralikult, pärast USBiga toimetan arvutisse ja sedakaudu saab juba üles laadida. Kõige parem olekski, kui töödelda saaks kuskil netis, nt google drive'is.

      Kustuta
    4. Paistab, et esialgu sain piisava nõksu kätte - VLC mängija laseb ka kärpida - need videotöötlemise nupud on peidus, aga ilmuvad välja, kui õige nurga tagant otsida.

      Mu vabandused, et ma kasutasin seda tüütuseni tüüpilist nõksu: kõigepealt nuian kõigi käest abi ja virisen hästi palju, seejärel avastan, et saan tegelikult ise hakkama. Vahel lausa paistab, et ükski asi ei saa enne välja tulema hakata, kui kõigepealt ei vingu.

      Kustuta
    5. Hea, et leidsid lahenduse. Ma olen teinekordki nõnda nõus aitama 😄

      Kustuta

Võid siia jätta oma arvamuse. Need ilmuvad kohe-kohe! Nii et ainult kannatust :-)