12.12.10

Jõulumeem


osalise
ärgitusel ja tiia algatusel vastan küsimustele :)


1. Kas sulle meeldib jõul? Kui ei, siis miks? Kui jah, siis miks?

Muidugi meeldib, alati on meeldinud. Isegi siis, kui seda Eestis ametlikult tähistada ei tohtinud. Tegelikult ma imestan, kui julged mu vanemad olid, sest jagasime kahetoalist korterit vene perega ja meil oli alati kuusk õigel päeval toas. Isa toodud, metsast. Vahel kuuse latv (et puu ise metsas edasi kasvaks), mille okste otsa ilmusid rohelised võrsed. Meil seisis see siis mõnikord veebruarini toas, kus neljakesi 11 ruutmeetri peal pidime toime tulema... Jõulud tekitavad alati eriliselt mõnusa tunde, hetkeks jääb justkui elu seisma ning on hetk aega hinge tõmmata (peaasi, et jõuluvalmistustega liiale ei minda :)

2. Sinu ideaalsed jõulud? Kuidas ja kellega koos tahaksid selle veeta?
Kindlasti perega koos, hästi lihtsalt ja mitte sugugi toidukoormast lookas laua taga.

3.Milline on su esimene jõulumälestus?
Kindlasti jõuluvana ootus ja mure, kas mul ikka jõululuuletus meeles on. Aga siis avastasin ühel suvel, et ema oli peitnud laealusesse kappi jõuluvana riietuse! Ma polnudki pettunud, kuid mind pühendati suurde "jõuluvana saladusse". Mõni aasta hiljem, kui kõigil lastel selge, kes jõuluvana tegelikult on, võtsin need riided ja panin ise selga. Mängisin isegi väikesele naabripoisile jõuluvana. Üks suurem laps ühele väikesele lapsele :) Tore oli!

4. Kas sa kartsid lapsena jõuluvana?
Ärevus oli alati sees. Pidime kenasti luuletused pähe õppima ja olime tema tulekuks valmis. Meil käis kodus nii jõulu- kui näärivana :)  Ma ei teagi, miks... Arvan, et rohkem vene naabrilaste pärast, "jagasime" meie "näärivana" nendega. Veel... Ema seletas alati, kuidas jõuluvana on oma põhjapõtrade ja reega õuest ära sõidab, kuid ma ei jõudnud kunagi küllalt kiiresti aknale, et seda imet näha.

5. Parim jõulumälestus?
Ei tulegi midagi konkreetset meelde. Mulle meeldib lihtsalt vaikselt küünlavalgel istuda ning jõulumuusikat kuulata.

6. Lemmik jõulutoit?
Jõulud on mul kõige tugevamalt seotud mandariinidega :) Kui seda lõhna tunnen, siis olen kohe jõulumaailmas tagasi. Aga lemmikjõulutoitu ei oskagi nimetada. Traditsiooniliselt olen teinud seapraadi, kui verivorsti on, siis seda ka. Kunagi nägin palju rohkem toitudega vaeva, kuid nüüd võtan asja rahulikumalt. Pidupäev võiks olla iga päev natukese haaval, siis ei pea ühel korral aastas end korralikult täis pugima!

7. Kus veedad sellel aastal jõulud?
Nagu ikka kodus oma kalli kaasa ja lastega. Natuke kurb, et ei saa olle oma lähedastega Eestis. Küpsetan aga kindlasti jälle midagi oma kanadalastest naabritele.

8. Kas sul on mingeid jõulutraditsioone?
Lapsepõlvest ei oskagi midagi nimetada. Tavapärane jõuluvana, head söögid laual... Kirikuskäijad me ei just ei olnud.
Kuid oma perega oleme traditsiooniliselt peale jõululaupäeva õhtusööki läinud pikale jalutuskäigule. Vahepeal on jõuluvana käinud ja koti kuuse alla jätnud :D  Ja muidugi on peres päkapikkude traditsiooni, mida Kanadas ei tunta, kuigi olen proovinud seda üsna edutult pisut propageerida. Alustasin seda, sest tahtsin, et lapsed kirjutaksid ja loeksid eesti keeles. Meil on päkapikud Kriks ja Tiuks, kes hea meelega midagi paberile kirja panevad ning soki sisse jätavad. Oma õe käest sain hea idee pusletükke soki sisse panna. Esialgu ikka üks päevas, aga aastatega said lapsed suuremaks ning päkapikud tegid asja keerulisemaks (nii umbes 500 tükilise puslega). Tean, et päkapikkudel oli paras tegemine see ise kokku panna ja siis parasjagu tükke hommikuks valmis panna ;D Praeguseks on päkapikud vist otsinud teised majad üles, kus väikesed lapsed elavad. Sokk ilmus küll aknalauale, kuid millegipärast ei käi tüdrukud seda kontrollimas :)

9. Sinu jõulukingisoov?
Mina olen hästi tagasihoidlik ning polegi mul mingit soovi. Ma võiks siis kirjutada, et soovin maailma rahu ja sõdade lõppu, hea soov ju, aga... olgem reaalsed :)

10. Parim kink mida oled jõuluks saanud?
Mul on tunne, et ise jõulukinke tehes olen palju õnnelikum olnud! Mäletan tehtud kinke millegipärast palju rohkem :D

11. Kes ei peaks sellel aastal kinki saama?

Mina :D Mulle meeldib ju kinke rohkem teha, kui neid saada :)

12. Mida soovid oma blogikülastajatele?
Ikka häid kingitegijaid ning palju rõõmu ja rahu pühadeks. Ja oleks tore, kui nii mõni teinegi sellest meemist kinni haaraks ning oma mõtteid kirja paneks! Annan teatepulga üle Evele, Sillele ja Kiilikesele, kui te pole veel asjaga tegelenud.

Meemi reeglid: Kopeeri siit blogist juhend/ küsimused ja vasta neile oma blogis. Seejärel kutsu 3 või rohkem blogisõpra meemile. Lingita meemi algusesse või lõppu ka blogi, kellelt meemi said ning teavita neid, keda meemile kutsusid /kirjuta näiteks kommentaar tema viimase postituse alla/.
Liida meemi ka, kas netiavarustest leitud (lingita lehekülg), või enda võetud meelepärane jõulupilt.
Meemi võib aga ka ilma kutseta üles korjata. Lingita ainult blogi, kust seda nägid.

3 kommentaari:

  1. Katsun meemile vastata. Kuidagi kiire on kogu aeg. :)

    VastaKustuta
  2. Aitäh, püüan anda parimat :)

    VastaKustuta
  3. :) Tore meem! Aitäh! Hakkasin juba kribama, ehk saan lähipäevadel valmis :)

    VastaKustuta

Võid siia jätta oma arvamuse. Need ilmuvad kohe-kohe! Nii et ainult kannatust :-)