30.12.10

Panettone


Kanadas elades puutub tahestahtmata igat sorti erinevate maade toitudega kokku. Jõulu eel on peaaegu igas suuremas toidupoes mitut sorti itaallaste panettonet saada. Avastasin enda jaoks ühe, mis väga maiteb ja vastuoluliselt kõige odavam! Nii et ei tarvitsegi see kõige kallim parim olla :)


Aga muidugi tekkis mul mõte, miks mitte ise itaallaste pidusaia küpsetada. Leidsin hulga retsepte, mis sobisid hästi minu leivamasinasse! Ja nõnda olen juba mitu aastat järjest jõulude ajal täitnud maja küpsetamislõhnadega Itaaliast.

Minu retsept:
3/4 klaasi (175 ml) piima (kasutan vett ja lisan 4 spl petipiimapulbrit)
6 spl õli või võid
1 1/2 tl soola
5 spl suhkrut
2 muna
3 klaasi (450g) jahu
1/2 tl kuivpärmi
1/2 kl sukaadi (lisan ka rummis paisunud rosinaid)
1/3 kl mandleid
2 tl vanilli
olen ka jahvatatud kardemoni juurde pannud, tuleb kergelt eestipärane :)
võib ka sidrunikoort sisse riivida ja olen ka jahvatatud aniisiseemneid lisanud

6 kommentaari:

  1. Ei noh, väga hea tuli. Viisin ühe töö juurde kaasa ja sain ootamatult populaarseks :) Järgmiseks päevaks telliti uus!

    VastaKustuta
  2. Mmmmmm...mina avastasin selle saia siin Shveitsis, kus novembrist alates köik toidupoed nendega täituvad. Ja oi kuidas maitseb! Aga ega väga sageli ei osta, sest kui juba ühe viilu löikan siis enne löppu pidama ei saa...

    VastaKustuta
  3. Meil kipub see ka nii olema, et mina olen kõige maiam selle saia järele :) Tom eelistab kaneelikukleid või kringlit! Nii et minagi proovin ikka piiri pidada :D

    VastaKustuta
  4. Ja tead kui hea see veel ròstituna on ... ;)
    Aga meie pere lemmik on pandoro ( tandolo nagu ùtleb Anita), sest Tonile ei maitse rosinad. Pandoro sees pole midagi...

    VastaKustuta
  5. Kui kaua seda saia küpsetad? Mu masina retseptiraamat annab ainult pannetone taignaretsepti, aga küpsetada tuleks ahjus. Prooviksin siiski Su retsepti järgi masinaga. Mul sai valmib tavaliselt 4 tunniga.

    VastaKustuta
  6. pandoro kõlab just selline nagu minu Tomile meeldiks :) Ta ei salli ka midagi oma saia sees, ainult pähklite ja mandlitega lepib!

    Minu masinal on funktsioon, mis mõeldud magusa saia küpsetamiseks. Aega annab 3 tundi ja 50 minutit. Mul on tunne, et kerkimise aeg on sellel pisut pikem.

    VastaKustuta

Võid siia jätta oma arvamuse. Need ilmuvad kohe-kohe! Nii et ainult kannatust :-)