04.09.23

Kanada Rahvuslik Näitus

See on nüüd küll vaba tõlge - Canadian National Exhibition ehk CNE ehk The Ex kohta. Ma ei teagi, kui paljud oskaksid selle lühendi siin pikalt välja öeldagi ;-) Igal juhul on see midagi laada ja karnevali sarnast. Aga suuruselt on see küll mitu korda uhkem kui võrrelda seda mõne tavapärase laadaga. Põhja-Ameerikas on see suuruselt viies! Ma ei taha isegi mõelda, kui suured need teised on. CNE toob augustis kokku üle pooleteist miljoni külastaja. Kogu asi algab augusti keskpaigal ja kestab septembri esimese esmaspäevani. Teisipäeval lähevad lapsed juba kooli. 

Pidin muidugi nüüd uurima, kus siis kõige suurem kogunemine on. Tuleb välja, et Dallases Texases, kus toimub State Fair. Samas osariigis, Houstonis, on Livestock Show and Exhibition. Mõlemad toovad kokku üle 2 ja poole miljoni külastaja. Järgnevad Minnesota State Fair ja Eastern States Exhibition in W Springfield.

Huvitav, kas keegi on arvet pidanud, milline nendest kõige vanem on. Sest CNE ametlikuks algusaastaks loetakse aega, kui meie Eestis oma laulupidudega tegelema hakkasime. Õieti küll 10 aastat hiljem kui meie esimene laulupidu toimus - 1879 (tegelikult oli vist enne mingi eelkäija ka olnud, enne kui paik ja aeg maha pandi). Ja käigus on see olnud peaaegu vahetpidamata. Ainult sõjad on pausi teinud, ja muidugi Covid.

Ok-ok, ma kohe vaatan, milline ikka see kõige vanem siiani toimuv laat-karneval on :-) Tuleb välja, et 1765.aastal peeti esimest korda Hants County Exhibition, Nova Scotias Kanadas (toimub kahel nädalavahetusel)! Samal aastal toimus ka USAs esimene sarnane üritus - York State Fair, mida saab siiani igal aastal külastada.

CNE toimub Exhibition Place aladel, kus on hooneid, areene, esinemislavasid, jne. Kokku vähem kui ruutkilomeetrisele alale mahub ikka väga palju asju. Lõbustuspark lastele ja täiskasvanutele, mängud, kus saad igat sorti väikeseid ja suuri kaisuloomi võita, lõpmatu sortiment toidukohtasid, käsitöölaat, pudi-padi laat, farmiloomad- ja näitus, suur valik etendusi, jne.jne. Jäin just siin kellegagi arutades mõtlema, et see on midagi, mida võiks Torontot külastades meeles pidada ja arvestada. Sest on lõpuks tõesti eriline elamus. 

Ise olen seal vahelduva eduga käinud. Kui lapsed olid väiksemad, siis tihedamalt, sest kooli viimasel päeval anti mingid sooduspiletid kaasa. Hiljem olen sinna pigem mõne külalisega läinud. Või siis vaatama, kuidas Mari on Gaming Garage abiline. Pean ütlema, et sel aastal oli Intel pannud selle üles AMD asemel, ning ausalt öeldes jättis väga mageda mulje ;-) Ma ei proovi siin plusspunkte teenida, sest Mari töötab ju AMDle. 

Minu jaoks oligi see üle tüki aja lausa teist aastat järjest külastamine. Eelmisel aastal tulin ju ka oma pisipreiliga sinna. Justkui oma laste jälgedes. Talle meeldib väga, eriti koerte etendus, kus saab karjuda nii kõvasti kui jaksab. Ning pärast koertele pai teha. Ning lehmi ja lambaid ja muid loomi peab ka vaatamas käima. Karussellidest oleme suutnud eemale hoida, sest piletijärjekorrad on pikad ja sõidule saamine võtab ka aega. Olime seekord ühe Eestist Kanadasse elama tulnud emaga ja ta 3-ja 5-aastaste tütardega. Nendega lendasime ka juulis Eestisse. Tüdrukutel oli koos kindlasti palju toredam, ja mina siis olin justkui keegi, kes tutvustas uuele torontolasele siinset elu. Kõik väsisid lõpuks hirmsasti ära. Mina ausalt öeldes ka. Minu pisipreili teatas ühel hetkel, et nüüd tahab tema küll koju minna. Jätsime siis nooremad neiud sinna, sest neile oli ikka üks karussellisõit lubatud. Aga... kui nad olid näinud järjekordi, siis otsustati ühiselt, et päev on niigi väsitav olnud :-)

Siin on veel kaart näituse alalt. Huvitav, kas Eestis või naaberriikides on midagi sarnast või võrreldavat? Või on see ikka "suure" Ameerika komme :-)
Ja mul on väike video siin.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

Võid siia jätta oma arvamuse. Need ilmuvad kohe-kohe! Nii et ainult kannatust :-)