17.05.08

Ilus naine...


America's Next Top Model saates sai lõpuks ometi võitjaks neiu, kes esindab „normaalsetes” mõõtudes naisterahvast - Whitney Thompson. Arusaamatuks jääb mõiste „plus-size model”, sest suurus, mida ta kannab on selline paras keskmine. Üks kohtunikest ütleski umbes midagi nii, et unusta ära see 'plus', sa oled lihtsalt „beautiful”!

Ja ma jäin tõsiselt mõtlema, kui modellid oleksidki sellised tavainimesed, mida see meile tähendaks. Isegi mina, kes ma ei unista piitsavarreks olemisest, tunneks end palju vabamalt. Kaoks ära see kirjutamata press, mis vahel võib närima hakata, kui käe küpsisetaldriku poole sirutad. Sattusin saate mõnele osale peale, kus Whitney oli ainuke, kes sõi just nii palju, et tal kõht tühi polnud, kui teised kadedalt pealt vaatasid, sest ikkagi on vaja ju dieeti pidada. Ma ei poolda mingit sorti dieeti, mulle meelisid need kaks hiljuti loetud raamatut prantslanna ja jaapanlanna poolt, milles olulisena oli nimetatud, söö parasjagu, ära piira end millegagi, kuid samas liigu palju.

Vaidlesime Tomiga, mis on ilus ja mis pole, kas kondiklibu on ikkagi see, mida me ideaaliks peaksime pidama. Jagasin oma mõtet, et meie ideaal peakski viimase võistluse võitja olema. Kui ikkagi sellised eeskujuna igalt poolt sulle otsa vaataksid, kaoks ära anoreksia probleemid ja usun, et need, kes oma ülekaaluga võitlevad, tunneksid end palju paremini, sest sellise iluideaali saavutamine ei tarvitse nii kättesaamatuna tunduda. Väitsin, et isegi need, kes ei pööra suurt tähelepanu taolistele küsimustele, on alateadvuses läbi imbunud meedia poolt pealesurutud arvamustest. Huvitav on see, et hetk hiljem jätkates oma raamatu lugemist, sattusin peale just samale teooriale, kuidas religioon, kultuur ja ideaalid, mis on inimeste endi poolt loodud ja kujundatud, mõjutavad pidevalt nende tegevust, ilma et nad selle peale kogu aeg mõtleks, ning millist rolli need mängivad omavahelistes suhetes...

Video saate viimasest lõigust, kus Whitney'st saab võitja.

2 kommentaari:

  1. Kevadisel ajal ka traditsioonilised kaaluteemad :)

    Eestis on siin vist kaheksa hooaega ära näidatud või oli nüüd seitse alles. Interneti kahtlasi võimalusi kasutades vaatasin mina ka 10 hooaja lõpuni ära ja mul oli samuti täitsa hea meel, et see vormikas blondiin võitis. Ja mitte ainult kehavormide pärast.
    Telepildist muidugi ei pruugi jääda adekvaatset muljet, seetõttu on ehk ka nö suunatud mu arusaam, millised rumalad ja eluvõõrad beibid need kaks ülejäänud lõppfinaali jõudnud olid. Või üldse see kamp, kes sinna kokku jookseb. Ja agressiivne, minu üllatuseks. Jägmine kord läheb naiste kätšiks, ma ütlen.
    Ma ei mäleta enam, kui vana see võitja oli. No väga vana ta ei old muidugi, seal on 25-aastased juba ikka vanurid lausa. Aga nende pluss-size inimestega on see veike mure, et see, mis nooruses on omal kohal ja vormis, kipub väga kiiresti ära vajuma. Ja sama vormikuse juures ei ole 30-aastane enam nii hea väljanägemisega, sest lihtsalt "mass vajub allapoole". Rinnapartii kasvõi, no ei hoia teist vägisi ümmargusena (ehkki, natuke kõhnemal whitneyl minu silma järgi hinnates polekski teab mis suured rinnad). Aga võibolla kui tema kogu aeg mõistlikult trenni ja mõistlikult süüa, pole sihukest probleemi. Mina hakkasin trenni tegema juba hiljem, kui vastavad kehaosad olid alla vajunud, nii et...
    Telekas teatavasti paneb kaalu juurde ja päriselus on inimesed palju pisemad, aga seekord oli neil minu meelest kuidagi väiksem see pluss-size tüdruk. Seal on suuremaid olnud, aga kaalu/suuruse küsimused on ju alati teemaks olnud, küll on liiga väiksed, küll liiga suured. Ükskord üks kõhna hakkas niimoodi sööma, et silmanähtavalt kasvas kõht ette. Ja hooaeg enne seda oli häda, et "suur" tüdruk võtab kaalus alla, sellepärast vist välja praagitigi.
    Mis sellesse puutub, et nad kõik võiksid olla suuremad või siis reaalsemate mõõtmetega, kahel käel nõus. Ma olin päris nõutu, kui selgus, et Eestis on paljud moeloojad võtnud etaloniks Cathy Tullkvisti, kes teatavasti on miss ja modell. Nii ei jää meile lihtsurelikele ju üldse võimalusi.

    Kogu see reality on muidugi päris humoorikas ja minu seisukohast kuri meelelahutus. Sest mu arust on modellinduses palju täiesti kasutut ja isegi kahjulikku värki. Ja siis mul kodus hea omaette uriseda. Samas on protsessi huvitav jälgida. Nii et ma olen ikka jälgind, nüüd õnneks ei pea enam telekast vaatama, saab sel ajal midagi muud teha. Ja katsun oma suu huviliste juures kinni hoida, sest mitte miski ei aja inimesi rohkem vihale, kui see, et sa neile võistluse alguses ära räägid, kes võidab...

    VastaKustuta
  2. Tõsi on, et eelmistes olid ilmselt vormikamad plus-size modellid. Mina pole ekspert, kuid ehk nad ei olnud siis nii head. Samas olen kindel, et Tyra Banks oleks juba ammu näinud mõnda sedatüüpi võitjat (kuna hiljuti oli mingid arvamuste avaldused kaalu suhtes, millega tema seotud oli).

    Minu kaasa üks märkustest oli muide täpselt sama, mis võitjast kümnekonna aasta pärast saab, kui ta natuke enda eest hoolt ei kanna. Nii kerge on end käest lasta, kui hoolega pidevalt enda kallal ei tööta. Kusjuures see ei peaks olema vastik kohustus vaid harjumus. Ja mida varem harjumus tuleb, seda kindlamalt me selle juurde ilmselt jääme.

    Aga, aga, parem hilja kui mitte kunagi ;) Mina oleks oma harjumuste juurde samuti varem pidanud tulema. Praegu olen päris usin olnud oma „privaattreeneri” Maya järgi võimlemisega (Yourself Fitness!) - ja soovitan kõigil neil, kes eelistavad omaette end liigutada, järgi proovida!

    Saade muidugi on kokku pandud just nii nagu tootjad arvavad, et inimestele peale läheb. Kujutan ette, kui igavalt kõik tegelikult toimub ja siis peab leidma need üksikud jupid, millest kinni saab võtta...

    Huvitav on see, et enamasti jäävad võitjad üsna tagaplaanile moemaailmas ja ma pole küll kuulnud, kuidas nende tähelend ülimalt kõrgelt läheks. Moeloojatele ei pidanud meeldima, kui keegi neile ette ütleb, milline modell staar võiks olla... Nii palju siis kõigest sellest meediast...

    VastaKustuta

Võid siia jätta oma arvamuse. Need ilmuvad kohe-kohe! Nii et ainult kannatust :-)