02.10.08

Ilu nimel!


Sattusin hiljuti peale Tyra Bank's Show'le naha valgendamisest. Vaatasin ja kuulasin ning ei uskunud ei oma silmi ega kõrvu! Loomulikult ei tegele sellega minusugused põhjamaalased, kes pigem otsivad päikest, et pisutki jumet peale saada. Saates olid külalisteks noored mustanahalised naised, kellest osa olid juba lapsest peale oma nahka valgendanud ning üks nendest kasutab igal hommikul valgendajat lisaks oma kolme väikese poja peal, kusjuures ühele teeb ta kaks kuuri, sest see on tumedama nahaga!

Reporter käis ühes mustanahaliste elurajoonis, kus leidis poodides suures valikus erinevaid nahavalgendajaid, mida teistes kohtades naljalt ei saa. Kasutajateks pole samas mitte ainult aafrika päritolu naised vaid ka Aasia elanikud. Huvitav on näiteks see, kuidas ma näen hiinlasi või jaapanlasi Toronto tänavatel suure päikesega vihmavarjudega käimas, sest neile on ikka veel väga tähtis, et nahk hästi valge oleks!

Muidugi ei ole taoline valgendamine sugugi riskivaba, sest paljud kreemid sisaldavad aineid, mis eluohtlikud. Täpselt nii nagu hiljutine statistika Ameerikast teatas, kui palju on viimasel ajal suurenenud noorte hulgas rinnavähi juhud! Miks??? Sest meie hulgas on teine äärmus, kes iga hinna eest tahab tumedama nahaga olla, see tähendab päevitunud! Selleks kasutatakse solaariume, mille tagajärjed väga kurvaks võivad osutuda.

Pean tunnistama, et omal ajal sai mitte just solaariume külastatud (kust neid tol ajal võtta oli ;), aga rannailmaga seadsime sammud alati kuhugi päiksevanne võtma! Ühel aastal põletasin oma jalad nii ära, et sääred läksid villi, (siis kui Ukraninas tuumaelektrijaama õnnetus, kas see oli kuidagi sellega seotud?). Pidin terve suve lõpuni pikki pükse kandma - siis ka kui olin pioneerilaagri praktikal Elvas ning spordiinstruktorina pidin lastega sporti tegema :).

Praeguseks on kadunud igasugune huvi selle vastu, kui pruuniks ma suve jooksul läheksin. Elades sellise kirju seltskonna hulgas, tundub see kuidagi täiesti tähtsusetu probleemina. Isegi kui kusagile suure järve äärde läheme, on meil päikesevarjud kaasas ning kõik on kenasti ära kreemitatud, et päike liiga ei teeks! Loomulikult on kohalik päike meiesuguste õrnade valgete nahkade jaoks nii tugev, et parem karta kui kahetseda.

Aga ikkagi, mida kõike ei võeta ette ainult selleks, et pisut teistmoodi välja paista! Jah, see tõstab enesetunnet, kuid äkki leiaks midagi muud, mis seda teeks...

4 kommentaari:

  1. ka minu kolleeg Bangladeshist käib suvel pikkade varrukatega, sest ei taha, et nahk tumedamaks läheks...
    ...minule on üldse raske aru saada millepärast tumedanahalised üldse rannas on--võtavad kõik päikese ära :P
    Ja siis mu kolleeg Nigeeriast räägib, kuidas ta Sardiinias päikest käis võtmas ja näitas oma rante :) :)

    VastaKustuta
  2. Mnjaa, mina, väike põhjamaine aneemik hakkasin aar aastat tagasi ka talviti solaariumis käima, et kevadeks mitte täielikult laibastunud näoga ringi käia. Nagu kartuliidu. Et siis mõistan küll inimeste soovi veidi teistsugune välja näha. Samas, päike mulle väga heasti külge ei jää, a ma ei taha ka täiesti teistsugust nahavärvi. Ja suvel ma pigem päikese eest ikka üritan kaitsta. Muidu lähen põlema.

    VastaKustuta
  3. Anonüümne3/10/08 08:30

    Kuidas see lapsepõlve lööklause oligi? Päike õhk ja vesi - need me sõbrad kolmekesi. Eks minagi unistasin nooremana suviti pruunimast jumest, aga heleda nahaga nagu ma olen, kippusin (ja kipun ka praegu) kohe ära kõrbema. Bikiinirantidega uhkustamisest ei tule kohe midagi välja kerge juma saabub alles augustis st. et suve esimesel poolel kasutan ikka päris tugeva kaitsefaktoriga päikesekreeme, rannas mulle mingil põhjusel ei meeldi üldse vedeleda ja palavad ilmad (25 kraadi ja rohkem)on äärmmiselt ebameeldivad. Seega eelmise suve võiksin sinna meeldivate hulka liigitada. Õhutemperatuur täiesti normi piirides (minu jaoks), nohaj vihmaga läks pisut liiale. Ma üritan aru saada inimestest, kes unistavad soojamaa reisidest, ise ma sinna kohe mitte ei kipu. Pigem reisiksin mööda sedasama laiuskraadi kus ise elan või siis põhja poole. Riideid on ju külma ilmaga alati võimalik rohkem selga panna, aga kuuma ilma puhul, kui seljas on ainult bikiinid ja needki tunduvad liiast, mida siis teha? -K-

    VastaKustuta
  4. selle saate põhjal arvaks, et mustanahalised ei otsi veel pruunimaks minemist ja hoiavad rannast eemale :)

    pean tunnistama, et ei talu hästi seda suurt kuumust, mis siin suvel valitseda võib ning unistan pigem jahedamatest kohtadest, kuhu puhkama minna. rannas kuumuse käes olemine muudab mind päris süldiks!

    solaariumite kasutamise kohta lugesin hiljuti statistikat, mille järgi on ameerika noorte naiste hulgas tohutult suurenenud vähijuhtumid just sellepärast, et seal end pruunistamas käiakse...

    VastaKustuta

Võid siia jätta oma arvamuse. Need ilmuvad kohe-kohe! Nii et ainult kannatust :-)