30.08.11
Torontot rattaga avastama
Enne kui sügiskuu pihta hakkab, jõuan veel rääkida Toronto linnas kevadel alustatud programmist, mille sarnased Euroopas vist päris tavalised. Igal juhul saab nüüd kesklinnas üürida ratas ning kergelt ühest punktis teise vurada, ikka oma kondijõul. Toronto Bixi programm lubab ka kuupileti või aastapileti osta, kuid päevasõidu hinnad on minu meelest ka väga soodsad. Pool tundi on päris tasuta ning kuni tund $1.50. Ainult $5 tuleb käia välja 24 tunni eest. Arvestades, et kõige odavam pilet ühistranspordil on $2.50, mis tähendab edasi-tagasi sõidu puhul 5 dollari väljakäimist, pole see rattavariant sugugi paha.
Nii et head rattakasutamist, kui Torontosse satute ;) Need rattad ootavad kenasti Tartu College'i kõrval.
Tellimine:
Postituse kommentaarid (Atom)
No miks ei võiks sellist asja Tamperes olla? Kade!
VastaKustutaKuidas Toronto tänavatel rattaga sõita on? Kas teil rattateid on, kus rattur end turvalisemalt võiks tunda?
VastaKustutaBriti linnadest olen neid laenurattaid näinud Londonis, aga ei kujuta end ette sealses tihedas liikluses (või mistahes briti suurlinnas) rattaga sõitmas.
Torontos on viimastel aastatel üha rohkem rattateid hakatud tegema . Kuid enamasti on need "lõigatud" sõidutee küljest, st umbes meetri jagu teest on eraldatud valge joonega ratturitele. Nii et asi liigub justkui paremuse suunas, kuigi samas olen alati hirmus kuri, kui autod siis kõnnitee äärde pargivad ning mina pean nendest mööda sõitma. Võrreldes Rootsiga (mu enda kogemus) ja tõenäoliselt paljude teiste Euroopa riikidega, on see asi siin ikka lapsekingades. Ikkagi suur Ameerika manner, kus autokultuur kõvasti sees.
VastaKustutaLiiklus võib kesklinnas päris tihe olla ning tunnistan, et ega ma ise sinna just rattaga kipu, autoga ka ;) Samas minu viimane rattakogemus kesklinnas jääb nii kaugesse aega, et nüüdsete rattateedega võiks olukord palju parem olla. Rattureid on päris palju teedel. Kõnniteedel on keelatud suurte ratastega sõita, st täiskasvanud võivad seal sõites (isegi kui need päris tühjad on) trahvi saada. Üldiselt peaksin ikkagi tunnistama, et autorooli taga istujad on enamasti väga viisakad (ma julgeks öelda et maailma ühed viisakamad). Mina ise proovin alati ratturile palju ruumi jätta, kui temast autoga mööda sõidan. Hea, kui mõlemapoolne kogemus olemas on.